tisdag 5 februari 2013

M hade feber ända till igår! Och stackarn har även blivit förkyld nu. Dagisbaciller förstås! Hon har verkligen inte mått bra under de senaste dagarna. Hon har varit så himla gnällig och orolig och varit vaken mellan 3-.4 h varje natt. Jag har inte kunnat vara mer än 10 cm ifrån henne för då har hon blivit jätteledsen. Well, igår var hon iallafall feberfri, men hon fick stanna hemma idag ändå eftersom hon var så otroligt klängig och gnällig under gårdagen och mådde jättedåligt trots att hon inte var febrig. J har varit hemma med henne idag.

Men imorgon är det dags för förskolan igen. Nu har det gått en vecka sedan hon var där senast så vi får väl se hur det går. Som tur är ska hon bara vara där i 4 h imorgon. Jag jobbar kväll och lämnar henne där klockan 11.00 sen kommer mamma och hämtar henne klockan 15.00 och tar med henne hem så hon får sova där och lämnar henne sedan igen på morgonen därpå och så hämtar jag henne på torsdag efter jobbet. Vilken jävla tur att jag har min snälla mamma som ställer upp så det funkar att jobba så oregelbundet som jag gör! Det kommer förstås bli ännu bättre sen när J flyttar hem på heltid igen och kan hämta henne.

Jag har jobbat min andra dag. Det känns kul att vara tillbaka. Dock har jag så ont i mina höfter och ryggslut, ja hela underredet faktiskt efter en hel dag på benen. Jag har känt det tidigare att jag fått ont om jag tex gått mycket en dag eller så, men nu när jag jobbar som jag gör märks det ännu tydligare. Det känns som foglossning. Det känns ju förstås mindre kul. Och att det är lite krångel med bussar och busstider för att ta sig till och från jobbet är också trist.

Jag har också drabbats av dagisbacillerna och kände redan igår att det var nåt på gång. Idag vaknade jag supersnorig, men har ingen feber och mår rätt okej förövrigt. så jag ska försöka jobba de två dagarna jag har kvar denna vecka och sen försöka vila upp mig i helgen när jag är ledig.

2 kommentarer:

Erika.Å sa...

Vi lyckades få magsjukan de första vi fick från dagis. Mindre kul!
Mitt uppe i allt så ångra ja att hon fick börja på dagis :-P

Milla sa...

Men fy! Allihop? Stackars er. Hoppas det är bättre nu!