måndag 10 september 2012

Dagarna rullar på. Snart blir Molly åtta månader. Kan inte förstå att tiden går så otroligt fort!
 
Våra dagar ser ungefär likadana ut varje dag. M vaknar nånstans mellan 7.00 och 9.00, får en flaska ersättning sen ligger vi kvar och myser en stund innan vi går upp. Då tvättar jag av lilla M, byter blöja och sätter på kläder, sen sätter vi oss i köket och jag äter frukost. M brukar få smaka lite från min macka och det tycker hon är mumisgt. Sen är det jätteintressant att titta på när morsan diskar upp efter frukost. :)
 
Sen brukar vi leka lite med hennes leksaker i vardagsrummet, sjunga eller lyssna på musik en stund. Jag kan även lämna henne själv lite längre stunder nu och hon roar sig själv medan jag duschar och gör mig redo för dagen. Sen är det lite olika om hon vill sova innan lunch eller efter, det beror på när hon vaknat på morgonen.
 
Sen är det lunchdags! Efter maten brukar M fortsätta leka på golvet eller sitta i gåstolen.
Sen brukar vi ta en promenad när det är dags att sova nästa gång, så hon får sova ute i vagnen. (Numera har jag dock alltid med insektsskyddet! I torsdags blev mitt lilla hjärta stucken av en geting på näsan när hon låg och sov ute i vagnen! Gissa om jag blev RÄDD. Jag visste ju inte om hon var allergisk eller inte. Efter en tripp till VC och lite checkup åkte vi tillbaka och tack och lov verkar hon inte ha fått alltför ont efteråt. Men om jag hatade getingar innan så verkligen AVSKYR jag dom nu! Jag har alltid varit jätterädd för getingar och nu stack den henne bara helt oprovocerat. De är onda rakt igenom, det är det jag alltid har sagt. Stackars liten.)
 
Till mellis får hon en portion gröt. Har testat en med smak nu för första gången - Persika och Banan, den var ingen hit.
Sen är det lite mer lek, eventuellt brukar vi gå över till syrran och Leon och busa lite på eftermiddagen. Eventuellt får hon lite ersättning om hon ätit väldigt dåligt med gröt någon gång under eftermiddagen. Sen är det middagsdags. En sömntur till ska hinnas med innan det är dags att sova för natten. Hon sover tre gånger per dag och oftast bara 30 minuter åt gången.
 
Kvällsflaska med ersättning och sen är det nattinatti. Så brukar en vanlig dag se ut om vi är hemma hela dagen. Ibland är vi ju och hälsar på vänner, på tisdagar brukar vi även försöka komma iväg till Öppna Förskolan och idag har jag anmält oss till något som kyrkan anordnar som heter Musiklek, det börjar i slutet på September.
 


0 kommentarer: