onsdag 22 februari 2012

Well. Mitt läkarbesök igår gick bra. Det verkar som att läkningen går som den ska. Måste dock fortsätta med knipövningar då musklerna down under inte riktigt är som förut. Fick en remiss till en sjukgymnast som ska informera mig lite mer om svanskotan och hur jag bör agera för att den ska läka så bra som möjligt - ska jag sitta så mycket jag orkar, ska jag undvika att sitta, kan jag använda en sittring för att underlätta, ja. Såna saker.

Blev dessutom sjukskriven till sista mars, vilket känns väldigt skönt. Jag fick rådet att försöka vara ute och gå och försöka att inte stänga in mig, utan leva lite, även om det känns jobbigt och oroligt eftersom jag är så jävla rädd för läckage. Doktorn tror att det påverkar mig så mycket psykiskt om jag liksom stannar hemma bara utifall att det skulle hända något.

Och idag var det dags för Mollys läkarbesök. Det började inte bra. Barnläkaren var nämligen sjuk! Istället var det en allmänläkare från vårdcentralen där. Egentligen hade jag föredragit att få en ny tid till den "riktiga" läkaren... Menmen, Hon gick igenom besiktningen iallafall.
Prickarna trodde han inte var någon fara. Han nämnde dom inte ens trots att hon låg där och var alldeles rödprickig över hela magen. Jag fick själv ta upp det.

Han tyckte jag skulle smörja med hydrokortisonsalva någon vecka och se om det blir bättre. Om det inte blir det fick jag rådet att undvika mjölkprodukter i två veckor för att se om det blir bättre då. Så vi får väl testa och se om det hjälper att smörja. Jag har ju smörjt henne med en vanlig babylotion en gång om dagen, men det har iallafall inte hjälpt ett smack.


5 kommentarer:

Marie sa...

Skönt att det går framåt för er :-)
Får hoppas att Mollys prickar försvinner snart också.

Jane sa...

Är det inte bara vanliga hormonprickar som dem får efter ett tag? :) Hoppas att du mår bättre snart <3

Malla sa...

roligt att höra att du läker, även om det är en bit kvar innan du är "hel".

Trivsamma förändringar sa...

Härligt att det går bättre och bättre för dig!

Vi är på babycafé nere på Växtrikets öppna förskola på tisdagar, mellan 9-12. Vi brukar komma dit vid 10-tiden, man kommer och går som man vill.
Hoppas du snart känner för att joina oss, det är riktigt härligt att komma dit och prata av sig lite. Det är härlig stämning och vi har skämtat om att vi borde döpa om det till club-82, eftersom det mest är vi 82:or som gick på högstadiet där =)

På bebiscafet är det bara de yngre barnen så det är inga "stökiga" barn där, utan det är bara vi med dem allra minsta (under 1 år) som är där. Rätt skönt faktiskt!

Hoppas prickarna försvinner!

Kram

Emma sa...

Jag tror, precis som läkaren, att det är bra att du kommer ut lite även om det är jobbigt. Tror att det blir jobbigare och jobbigare ju längre du väntar.. :(
Men läste i ditt senaste inlägg att du varit ute på promenad! Underbar i det soliga vädret vi haft idag! :)

Hoppas att salvan hjälper mot prickarna!!
Kram