måndag 28 januari 2013

Jodå, laxen slank allt ner igår. Skönt, eftersom hon åt rätt dåligt resten av dagen.

Vi har haft ännu en helvetesnatt här. M vaknade 23.05 och var jätteledsen. Hon fick komma över till vår säng, i vanliga fall brukar hon somna om då för det mesta. Men inte denna gång. Klockan var efter 03.30 innan hon kom till ro. Nästan 4,5 h var hon vaken.

Sen vaknade hon igen strax efter 05, då provade jag att ge flaskan men hon tog bara några klunkar. Sen somnade hon om, trodde jag skulle få väcka henne imorse men inte då. Hon vaknade 06.50 och ville absolut inte sova mer.

Förstår inte vad som är fel? Under helgen har hon sovit jättebra både lördag och söndag. Hon slog till och med nytt rekord och sov i egen säng mellan 20.00-04.05 natten till söndag.
Efter hon lade sig bredvid mig inatt lugnade hon sig, sen låg hon och tittade med stora ögon länge länge. Sen försökte hon faktiskt somna om men kom liksom inte till ro. Hon skrek till då och då och smågrät lite. Ont i magen? Ont någon annanstans? Och så låg hon och kastade sig från sida till sida fram och tillbaka och sen försökte hon sätta sig upp hur länge som helst. Vad kan det bero på? Kan man göra något åt saken?

Jag har sovit ca 1,5 h inatt. Det kommer INTE att funka att ha såna här nätter när jag börjar jobba. Verkligen inte.

Nu är hon iallafall lämnad på dagis så får vi se hur det går. Hon har varit så klängig och grinig här under morgonen, men själva lämningen gick bra. De lovade att de skulle ringa om hon inte orkar med dagen... Hoppas de inte gör det. Jag behöver faktiskt lite andrum känner jag.

Hade tänkt passa på att städa och göra lite nytta när hon är där, men luften gick liksom ur mig. Har åtminstone satt på tvättmaskinen och ska dra ett varv med dammsugaren nu, sen får det nog vara bra.

1 kommentarer:

Anonym sa...

Tänk alla nya intryck och allt nytt som händer och sker i hennes liv nu, det är inte konstigt att hon har oroliga nätter. Det kommer ge med sig.