lördag 18 januari 2014

Jaha. Lillasyster verkar vara en "ont i magen bebis" precis som Molly var. Idag har hon skrikit, pruttat, ammat, bajsat och skrikit ännu mer sedan 19.45. Nu är klockan 00.40 och det blir bara värre och värre.

J har precis bytt av mig nu och jag ska försöka sova en stund. Imorgon ska vi ha kalas för storasyster som fyllde 2 år i veckan. Det får bli en tur till apoteket och införskaffa minifom imorgon. Andra tips mot magont? Försöker massera och böja benen och låta henne ligga lite på mage samtidigt som jag klappar henne på rumpan men det hjälper föga. Jobbigt är det. För oss allihop.

6 kommentarer:

Evelina sa...

Om ni börjat ge D-vitamin så har jag hört att den oljebaserade kan ge ont i magen så byt till vattenbaserade som finns på apoteket så kan det bli bättre :).
Införskaffa en pysventil!

Hoppas det blir bättre snart!

Erika sa...

Pysventil

Linda sa...

Köp/ge inte acos dvitamin utan det finns en annan som inte innehåller konserveringsmedel.
Tillverkaren heter dunmedic, om jag inte helt missminner mig.
Min dotter fick ont i magen av acos.

Milla sa...

Tack för tips! Det visste jag inte. Började med droppar i tisdags och det har nog blivit lite värre sen dess. Får kolla in de vattenbaserade istället. Har även köpt minifom och sempers magdroppar idag.

Anonym sa...

Säger som ni andra.... Minifom, Sempers magdroppar och Pysventil. Framförallt Pysventil!! Vilken grej alltså!! Har aldrig hört talas om det där med D-vitaminerna. Hoppas att det snart blir bättre med lilla magen. Har ni bestämt namn? / Linda

zara sa...

Anis-fänkål-kummin-te, som du dricker alltså, går över i mjölken och lindrar magknip. Undvika socker, kaffe, lök etc-sånt som ger gaser. Hörselkåpor för att palla skriket... Minna hade kolik, nu är det en herrans massa år sen, men jag minns att det var fruktansvärt... Varje kväll mellan 20-02 var det oavbrutna dödsvrål. Bärsele var bra också tror jag, så orkar man gå omkring de där timmarna...