onsdag 1 januari 2014

Nu kan man verkligen säga att nedräkningen har börjat. Imorgon har vi tid för vårt planerade kejsarsnitt. Jag har sprungit runt här hemma som en yr höna och försökt packa det sista i bb-väskan och så har vi plockat/städat, tvättat, bytt sängkläder och lite sånt för att det ska vara någorlunda lugnt och skönt när vi sedan kommer hem. Tänk, när vi kommer hem nästa gång har vi en ny liten familjemedlem med oss. Det känns så himla, himla konstigt och så himla, himla roligt och fantastiskt och ofattbart. Det känns så konstigt på något vis.

Jag försöker njuta av den stora magen, av alla sparkar och buffar inifrån. Jag försöker registrera hur det känns och spara i minnet. Snart är magen borta. Även om den är stor och otymplig så kommer jag sakna den. Men nu ska vi äntligen få träffa vårt barn. Pussa och krama och få andas in den underbara bebisdoften. Jag längtar så. 

Jag försöker att inte tänka för mycket på själva operationen för då blir jag bara så jävla nervös.
Vi var och lämnade av lilla M hos mamma förut. Det var jättejobbigt! Jag har inte varit ifrån henne så värst länge förut och även om jag vet att hon har det superbra hos mamma så kommer jag sakna henne hejdlöst.

2014 alltså. Vi startar året med buller och bång och välkomnar vår efterlängtade bebis. Jag tror det kommer bli ännu ett fantastiskt år!

Jag återkommer så fort jag kan och orkar om en uppdatering och kanske en bild på vårt mirakel. Håll tummarna för att allt går bra och att denna förlossningsupplevelse blir mer positiv än min förra.

4 kommentarer:

Malin sa...

Åh, såklart det kommer att gå bra!!!! Spännande.. ha det bäst nu så håller vi utkik efter miraklet :)

Trivsamma förändringar sa...

Ja vilken bra start ni kommer få på det nya året!
Håller tummarna för att allt kommer gå bra och ser fram emot en uppdatering o bild så fort som du har tid att meddela oss!
Stor kram

Indus sa...

Så oerhört fantastiskt!! Så avis på känslan... en liten bebis i magen och att veta att i morgon håller man sin bebis i famnen 💖 stort lycka till och njut av varenda minut 💕

Indus sa...

Så oerhört fantastiskt!! Så avis på känslan... en liten bebis i magen och att veta att i morgon håller man sin bebis i famnen 💖 stort lycka till och njut av varenda minut 💕