tisdag 13 maj 2014

S skriker och gnäller hela tiden känns det som. Mitt tålamod är noll och det går ofta ut över M som är väldigt mammig och klängig för tillfället. Känner mig så otillräcklig! :(
Förut skrek S som fan och jag försökte amma men hon vägrade äta. Då brast det för mig och jag började störttjuta.

M skyndade sig fram till mig, klappade mig på håret och sa: Det är ingen fara. Det går snart över.
Fina, fina M. ♡ Känns ju inte okej att bli tröstad av sin tvååring. Eller att hon ser mig bryta ihop. Ibland blir det bara för mycket. Jag är så trött. I kroppen. I själen. I hjärtat. Längtar efter att J ska komma hem så jag får gå ut en stund. Jag har inte ätit lunch än och huvudvärken pockar på min uppmärksamhet.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag skulle helt sluta amma, men det är jag. Jag tycker inte det är värt att amma om ungen inte vill amma, det krånglar, magont och skrikkalas. Näää, jag skulle bli galen! Jag ammade min dotter nästan tre månader, för då började hon krångla vid bröstet åt dåligt, skrek mycket osv. Så jag började med ersättning och vips så var alla problem borta och både dottern och jag var glada och harmoniska. Amning är einte värt till vilket pris som helst.

Hoppas det löser sig för er. /Marie

Sara sa...

Tycker så synd om Er. Jobbar J mycket? Kan Ni inte ta ut dubbeldagar så Du får en chans att samla ny energi? Hoppas det vänder snart. Styrkekram

Milla sa...

Jag har tänkt tanken många gånger! Det är så psykiskt jobbigt när man inte kan få i sitt barn mat. Det mest väsentliga här i livet. Vet du vad det berodde på att din dotter betedde sig så? Där var det ingen eventuell mjölkproteinallergi som spökade? Hade du nog med mjölk? Hade hon alltså mer ont i magen när hon ammade än när du gick över till ersättning? Berätta gärna mer!

Milla sa...

Det måste ju vända snart! Han jobbar ju heltid... han är dock på jobbet varje morgon kl 6 för att kunna komma hem i någorlunda tid. Så han har det inte heller lätt som går upp 4.30 varje morgon. Nu jobbar han bara 2,5 vecka till sen har han semester/föräldraledigt till mitten av augusti! Jag försöker stå ut till dess. Det ska nog gå bra! Tack för fina ord. Kram