fredag 20 mars 2015

S fortsätter äta bra! Vilken otrolig lättnad det är. Nu måste hon bara börja gå upp i vikt också.

Vad är nytt annars då?
Well. Vårt badrum i lägenheten renoveras ytterligare i 2 veckor innan det är klart och vi kommer nog bo hos mamma ett tag till. Annars har vi ju fått sålt lägenheten och flyttar (äntligen!) in i huset 15 april. Det ska bli så himla skönt att få möta våren och sommaren där. Vi är dock inte klara med renoveringen än. J håller på att lägga golv på övervåningen nu. Sen ska det tapetseras och målas i båda sovrummen och hallen däruppe. Och platsbyggas en garderob i vårt sovrum.

För att inte tala om allt som behöver göras på utsidan! Måla om fasaden, byta yttertaket, fixa i trädgården som just nu ser ut som skrutt... och massa annat. Man blir matt bara man tänker på det. Men det blir nog lite lättare att greja då och då om man bor där och hela familjen får vara tillsammans och inte det bara är J som är där och grejar och jag är hemma med barnen.

Annars har jag klippt av mitt långa hår som jag haft i över 15 år! Stor förändring för mig men det känns skönt med nåt nytt.
Familjen har varit sjuk nästan konstant sen i december så nu hoppas jag att vi får hålla oss friska ett tag framöver.

Jag längtar som en tok efter vår och sommar. Fågelkvitter, doft av hägg och syrén, härliga grillkvällar på vår altan, sol och bad och glada barn med spring i benen på vår alldeles egna gräsmatta!

2 kommentarer:

Marie sa...

Skönt att det verkar gå åt rätt håll :)

Låter som ni har jobb för flera år framför er, jag blir matt bara av att läsa allt som ska göras :p Men skönt för er att äntligen kunna bo i huset :)

Essi sa...

Hej Milla - har bytt bloggen till sida enenklarevardag.wordpress.com :)