onsdag 18 mars 2015

Det går verkligen upp och ner med Signe tycker jag. I fredags kräktes hon varje sondning och även en gång efter hon ätit en stor tallrik yoghurt. Vi höll därför upp med sondmaten hela helgen och då spydde hon ingenting alls. Ringde även 1177 för att rådfråga om det kunde bero på att sonden satt fel eller något annat. De trodde på magsjuka. Det köper jag inte. Hon kräktes ingenting mellan måltiderna och bara vid sondning förutom vid ett tillfälle.

Vi har inte gett alls mycket sondmat denna veckan. Hon har ätit såpass bra. Vi kommer garanterat få bannor på sjukhuset men det struntar jag i. Äter hon en hel banan och en klämpåse smoothie till mellis tänker jag inte pumpa i henne 150 ml sondnäring också! Det säger sig ju självt. Jag tror hon gått ner mer i vikt dock, hon känns så tunn. Men jag hoppas faktiskt att vi ska få ta bort sonden nästa gång och prova utan även fast hon väger så lite.

Molly hade ju feber i 10 dagar hon. Och hemsk hosta och förkyld på det. Natt till igår var första feberfria dagen och igår hade vi tid på vårdcentralen. De tyckte vi skulle avvakta med prover och så eftersom det verkar ha vänt nu.
Hon har också rasat i vikt eftersom hon knappt ätit nåt dessa 10 dagar. Det låter som jag inte tänker på nåt annat än deras vikt. Men det har ju tyvärr blivit så när de är så små som de är. De har inte råd att förlora ett gram egentligen! Signe är ju 14 månader och väger ca 7 kg. Molly är 3 år och väger 10,7 kg. Så ni förstår kanske min oro. Men idag verkar de iallafall må bra! Bara jag som aldrig blir kvitt min förkylning.

I övrigt bor vi fortfarande kvar hos mamma för tillfället. M är rätt rastlös efter att ha varit hemma från förskolan så länge och jag är också lite rastlös.
Igår tog jag och M och åt lunch ute efter vårdcentralen. Sen åkte vi till leksaksaffären och där fick hon välja nåt att köpa för sina egna pengar. Gissa om hon kände sig stor när hon högtidligt sträckte fram sin skrynkliga hundralapp, som legat i jackfickan, och betalade sitt alfonsdomino!

0 kommentarer: