måndag 16 juli 2012

Idag kom det äntligen ut lite! Inte jättemycket, men det är ändå skönt att det inte är totalstopp. Ska fortsätta med päronpuré/katrinplommonpuré ett tag. Idag gjorde jag även avkok på katrinplommon, vattnet silade jag sedan och hällde på termos. Jag tänkte blanda det 50/50 med vanligt vatten sen till ersättningen och även fortsätta ha i olja där, så får vi se hur det går. Hon verkar inte ha ont i magen iallafall och det är ju positivt.

Idag fyller min lilla mamma år. <3 Hon kommer hit senare och jag och syster ska fira henne. I födelsedagspresent får hon en jättefin inramad bild jag tagit på Molly och Leon och förstorat upp. Tror hon blir superglad för den.

Jag har precis lagt Molly och när hon somnat tänkte jag passa på att hoppa in i duschen.
J har åkt tillbaka till Vänersborg för att jobba en vecka till, men det är sista veckan nu innan semestern! Då får vi ha honom hemma i tre hela veckor. Härligt!

3 kommentarer:

Erika sa...

gör du egen päronpuré, jag har gett Tuva den man köper på affären. Men jag tycker inte att den har hjälp, så nu har jag köpt päron på affären som jag river på rivjärnet. Hoppas att det ska hjälpa!

Milla sa...

Jag har köpt den färdiga varianten och gett, men häromdagen köpte jag ett päron som jag täntke riva och ge henne. Har inte kommit så långt ännu. :) Jobbigt när de ska ha det så kämpigt med magen! Hur äter T ungefär nu på en dag? Mest mat eller mest ersättning?

Erika sa...

Tuva äter bara mat och att ge henne rivna päron har gett resultat här. Hon har inte varit hård i magen alls. Ersättning äter hon bara om vi är ute och åker och hon blir hungrig.
Hon äter välling när hon vaknar på morgonen, sedan sover hon en stund sedan blir det gröt, sedan får hon mat, gröt vid 17-18 tiden och efter kvällsbadet får hon en vällingflaska. Emellan målen får hon frukt eller smörgås om hon är hungrig.
Jag ger henne bara hemmagjord mat och på burk får hon om vi inte är hemma.