fredag 27 april 2012

Idag blir den här lilla damen hela 15 veckor gammal! Vi var på BVC idag för en extrakoll eftersom hennes vikt varit lite sisådär ett tag nu. Idag pekade det dock uppåt och bara sedan i tisdags hade hon gått upp 100 gram. På två veckor har hon vuxit 1 cm och gått upp 366 gram! Det är verkligen superbra och det känns så SKÖNT för mig att hon går upp i vikt igen och att hennes kurva inte längre planar ut utan pekar uppåt. 

När hon föddes var hon 51 cm lång och vägde 3255 gram. Idag är hon 61 cm lång och väger 5240 gram, så hon har ökat 10 centimeter på längden och gått upp nästan 2 kg.

Något annat som är toppen är att hon börjat sova i sin egen säng på dagtid. Förut har hon nästan bara kunnat somna i famnen hos mig eller J, eller i soffan om man haft riktig tur. Nu har hon sovit i sängen i flera dagar vid varje sovtillfälle på dagtid (när hon inte sovit i vagnen ute förstås). Det är bara att lägga ner henne, dra upp musikmobilen och gå ut. Sen får man stoppa in nappen x antal gånger innan hon somnar, men bara det ATT hon somnar själv är ju helt underbart och ett fantastiskt framsteg. 

Överhuvudtaget är det otroligt skönt att vi har fått in någorlunda bra rutiner under dagarna. Tror det är viktigt för både mig och Molly.



Jag älskar den här lilla ungen till månen och tillbaka.

4 kommentarer:

Sara sa...

Naw! Vad söt hon är! :) Vem är hon lik, Dig eller J? :)

Milla sa...

Folk brukar säga att hon är lite lik oss båda, men jag vet inte jag. :P

Linda Griffin sa...

Så söt hon är er lilla tjej ♥

Zara sa...

Supersöt! Jag tycker hon verkar vara väldigt lik dog jag. Sv: Ja fy tusan, det är trist med förkylningar... Funkar jättebra med maten, får lite smakisar på dagen och en halv portion gröt på kvällen, ammar som vanligt förutom kvällsmålet där. BVC tyckte jag skulle få sova lite och "godkände" att jag skulle ge gröt så tidigt. Men inte sover skitungen bättre för det ;)