fredag 13 april 2012

Idag blir lilla Molly tre månader. Det är ju helt sjukt vad fort tiden går! Hon föddes fredag den 13:e och även idag är det fredag den 13:e. Hehe,

Vi har tid på BVC för vaccination idag klockan 14.00. Då ska vi såklart även mäta och väga som vanligt. Är lite orolig för hur det kommer gå eftersom hon matvägrat nästan hela veckan och haft långa matuppehåll på runt 8-9 h! Hon har även varit väldigt trött, men vill gärna inte somna men när hon väl kommit till ro vill hon mest sova hela tiden. Hon har även varit mycket gnällig. Ska be att få en läkartid så de får kolla upp detta. Det kan inte vara normalt. Dessutom mår jag så jäkla dåligt när hon inte äter som hon ska och orkar inte heller äta förrän jag ser att hon gjort det.

Vill ha en nöjd och glad och frisk bebis ju!


Uppdatering: Hon hade bara gått upp 130 gram på två veckor. :( Försöker dock glädja mig åt att hon åtminstone inte gått ner något.
Oj, vad ledsen hon blev när hon fick sprutorna. Det gjorde ont i mammahjärtat vill jag lova. Som tur var gick det över ganska fort. Hon var väldigt trött hela kvällen och sov mycket, men annars märktes inte så mycket av vaccinationen. Inatt fick jag väcka henne för att hon skulle äta eftersom hon inte hade ätit på sju timmar, hon åt då med god aptit.

Imorse kändes hon varm så jag tog en temp på henne - 38,0 grader. Eftersom hon inte verkade må särskilt dåligt avvaktade jag med Panodilen. Tog en temp på henne nyss igen och då visade det 37,6. Skönt! Än så länge har det alltså gått väldigt bra och hon är lite smågnällig och trött fortfarande men inget värre. Hon har även ätit som vanligt. Mycket, mycket skönt!

1 kommentarer:

Emma sa...

Tråkigt, och framförallt jobbigt, när ens barn inte är som de brukar. Hoppas att det gick bra på bvc och att hon inte får några biverkningar på sprutan!