torsdag 10 maj 2012

Jaså, jaha ja. Då har Grannyran och Postkodlotteriet kommit till byn och många kommer vinna pengar på sin postkod. Jag har lääänge sagt att vi borde skaffa oss ett par lotter, eftersom det skulle vara så oerhört surt om vår postkod vann och vi inte har någon lott. Men det blir liksom aldrig av.

Nu kom dagen då några kommer bli miljonärer(?) bara på grund av sin postkod. Och jag är oerhört tacksam för att den vinnande postkoden slutar på 32, och vår är 31 eftersom vi saknar lott. För oj, vad skitnödigt det hade varit om det varit VÅR postkod som vann och så har vi ingen lott! Särskilt när det ska delas ut så fruktansvärt mycket pengar också!

Jag är inte det minsta missunnsam, men jag kan ärligt erkänna mig AVUNDSJUK! De där extra kulorna hade inte suttit helt fel nu kan jag säga. Både släkt och vänner är med i dragningen och det är skitspännande att få höra hur mycket de vinner, det avslöjas inte förrän på söndag, och veckan efter kommer det visas i tv.
Det är väl bara att säga GRATTIS i förskott till alla vinnare och eventuella miljonärer då. Grattis, era jävlar! ;)

Är det nu man fort som fan ska köpa på sig några lotter när man inser att det faktiskt KAN HÄNDA även på en såhär liten ort, eller är det nu man inser att det verkligen inte är någon idé eftersom det redan hänt och chansen att det skulle hända igen är så oerhört liten?

2 kommentarer:

Malin sa...

Åh, lovar att kika på din beställning! Är pirrig till tusen, och hoppas på högvisnt, även om chansena är sådär... kram

Trivsamma förändringar sa...

"Fruktnappen" finns att köpa både på Köp Barnvagn på Örsholmen och på Barnens hus för 99 kr.
Ett bra köp!

Kram