måndag 14 maj 2012

I lördags hade vi dop för Molly. Det blev en helt fantastisk dag med släkt och vänner! Vi är supernöjda med alltihop. 
Prästen skötte sig som hon skulle, solisten som vi anlitat sjöng så vackert att inte ett endaste litet öga i kyrkan var torrt, svärmor hade bakat gott fikabröd, Molly fick superfina presenter, solen strålade utanför fönstret trots att det tidigare under veckan regnat och varit allmänt grått och trist väder, tårtorna var fina, Molly skötte sig exemplariskt under dopceremonin och folk var allmänt nöjda och glada. 

Vi fick en dopfisk att hänga upp i ett nät i kyrkan med Mollys namn på. I början av nästa år kommer vi att få komma dit och hämta hem den som ett minne. Eftersom vi inte hade några faddrar var det J som höll i Molly framme vid dopfunten, alltså var det jag som både fick hälla vatten i funten samt tända dopljuset.

Kvällen innan var jag, J och mamma där och pyntade. Hade uppochnedvända vinglas som ljushållare, träbokstäver med Mollys namn som jag målat, ballonger och flaggspel, rosor och godis som jag lagt i cellofan. Dukningen gick i rosa/vitt/grönt. Tyckte att vi fick ihop det ganska bra med väldigt enkla medel.

Ute vid fikabordet spelade vi ett par skivor i bakgrunden med texter som handlar om längtan och kärleken till barn. Väldigt uppskattat!

Jag har som ni förstår inga bilder från själva ceremonin från min kamera, men det kommer så småningom från våra "fotografer." De flesta bilderna är tagna innan dopet och några på dopfikat som var efteråt.

Varning för bildbomb!


























12 kommentarer:

Anonym sa...

Ååååh va fint.. Ser ju sagolikt ut..

zara sa...

Vad fint! Var får man tag på de fina bokstäverna?

Milla sa...

zara: Panduro! Måla får man dock göra själv. ;)

Trivsamma förändringar sa...

Jättefint!

Kul att se hur ni gjorde när vi hade samma lokal =)

Det är kul med dop och allt planerande och fixande, men visst är det också rätt skönt när det är avklarat? ;-)

Kram

Frida sa...

Riktigt fint!!!!

Zarah sa...

Åh så fina tårtorna var! Jag satt ju en sovande Liam i famnen så jag var aldrig ut och tittade på dom.
Ni hade pyntat och dekorerat jättefint, får vi det ens hälften så fint så är jag nöjd :) Vi kanske snor ett par idéer av er ;)
Kram!

Anonym sa...

Sv: Dom är snart 7 ½ månad :)

varför inga faddrar?

Gillar hon stolen?

Frida sa...

Jättefint dop, rolig idé med vinglasen och rosen i.
Vem gjorde tårtorna?

Milla sa...

Frida: Tack! :) En tjej som heter Lindha Jaurnell gjorde tårtorna.

Trivsamma förändringar sa...

Sv; Ja jag hoppas att det här med att sluta ammma går ganska smärtfritt och att mjölken tar helt slut snabbt!

Förstår att du också längtar! Det är inget kul när det är besvärligt!
Hur länge har du tänkt att hålla på?
Jag hade som mål att amma i 6 mån, men det blev 8. Känner att jag helst slipper amma nu i sommar så det känns okej att sluta nu, någon gång måsta man ju sluta...

Kram

Marie sa...

Jättefint det :-)

Emma - mamma till två sa...

Vad otroligt fint ni dukat och dekorerat!

Jag helammar och det är många som är förvånade över att han fått koppor. Det går tydligen att få dom ändå, Oskar är beviset på det... Men nu har vi gjort det värsta tror jag :)