söndag 28 augusti 2011

Som ni kanske vet har jag längtat och suktat efter ett pelarbord länge nu. Ett bord av modellen på bilden här nedan. Ett runt, vitt och vackert bord. Jag har letat på både loppisar och på Blocket, men de jag hittat har varierat i både pris och kvalitet. (Mellan 700 och 1500 har de legat på ungefär)

Igår råkade jag dock se skymten av ett pelarbord som låg uppochnedvänt bland en massa annan bråte på loppisen vi besökte. Det visade sig vara ett ovalt bord. Dessutom hade det ett brännmärke på bordsskivan. Jag traskade vidare och tittade på andra saker, men kunde inte riktigt glömma det där bordet. Jag var tvungen att få se det på nära håll. Loppisinnehavaren rotade fram det till mig och det var faktiskt jättefint.

Och när fick reda på priset var det ingent snack om saken. Jag skulle ha det. Han berättade att ett nytt bord kostade runt 3000. Vet ni vad han skulle ha för sitt? 50 spänn! Galet billigt. Nu ska det slipas och målas och sedan bytas ut mot det vita IKEA-bord vi har nu. Jag tänkte att J kunde ta med sig det bordet till Vänersborg.




Drömbord.


Bild lånad på nätet.




Liknande bord, men inte riktigt som jag har letat efter. Men 50 kr!






En annan ska som jag länge letat efter är bestick i nysilver. Kan vara lite roligt att ta fram vid lite festligare tillfällen. Även där har jag bara hittat svindyra varianter elelr också set som saknat tex knivar eller skedar, eller också bara varit tre av varje. Nu hittade jag ett stort parti med 13 skedar, 13 gafflar och 13 knivar! Och vet ni vad det kostade?! 100 kr! Löjligt billigt. Och som om inte det vore nog, sänkte han priset ytterligare med en tjuga, så bordet + besticken gick på 130 kr totalt. Det är så roligt att gå på loppis när man hittar så fina saker till så bra pris!

Är det någon som har något bra tips på vad man kan använda för att putsa upp silver med?

2 kommentarer:

Erika sa...

http://www.helmer-nilsson.se/BUTIK/Article.aspx?article_id=8DEC9DGE0FX78MXU7LGW2EGD7CAG9C04 Häxan silverputs, vet jag funkar =)

Malla sa...

vilka fynd! så ska det alltid vara på loppis :D överpriser tycker jag inte alls hör hemma där...