fredag 12 augusti 2011

Hittade en lista i en blogg som jag snodde. Nu ska vi se vem som gör vad här hemma!

- Diskar:
Det är nog faktiskt J. Särskilt nu när jag inte klarar av diverse odörer som gamla matrester och annat.

- Tvättar kläder:
Definitivt jag.

- Sitter mest vid datorn:
Skulle tro att det är ungefär lika mycket.

- Pratar mest:
Jag. J pratar inte så värst mycket i onödan.

- Rengör toaletten:
Alltid jag.

- Dammsuger:
8 av 10 gånger är det J som sköter det här hemma.

- Bäddar sängen:
Jag. Tror aldrig jag har sett J bädda sängen?

- Tittar mest tv:
Det är utan tvekan jag.

- Vaknar först på morgonen:
Oftast är det J som både vaknar och går upp innan mig. På lediga dagar vill säga. Jobbar vi är det jag som är först upp.

- Tömmer soppåsen:
Ungefär lika ofta. Men de senaste månaderna har jag knappt kunnat gå i närheten av soppåsen då den luktat otroligt illa, så J har skött det nästan på heltid ett tag.

- Pratar mest i telefon:
Det är jag det.

- Fixar bilen:
Jag kan inte sånt, så det är J som grejar när det behövs.

- Betalar mest för att allt ska gå runt:
Här delar vi lika.

- Lagar mat:
Periodvis är det nästan bara jag. Den senaste tiden har dock J tagit över matlagningen mer och mer och gör det oftare än mig.

- Tar hand om djurens hygien/pälsvård:
Har inga djur.

- Dammtorkar:
Alltid jag. Kanske har han gjort det någon gång om jag bett honom.

- Klagar mest över vädret:
Det gör jag. Jag klagar mest överlag.

- Pratar mest i sömnen:
Tror inte vi är några sömnpratare någon av oss.

- Byter toarullar:
Det är nog ganska lika, men mest jag.

- Läser flest böcker:
Helt klart jag.

- Dricker mest kaffe:
Definitiv J. Han maler sina egna bönor och sippar espresso hela dagarna, medan jag tar en kopp då och då bara. Väääldigt sällan. På semestern blev det dock en hel del kaffe även för mig. Med mina mått mätt.

- Går ut med hunden:
Vi har ingen.

- Veckoplanerar:
Det gör jag. Storplanerarn.

- Tar mest ansvar för att allt går runt:
Det är nog ganska lika.

- Gör matlåda:
Jag. Ibland J. Okej, det är oavgjort där.

- Umgås med vännerna mest:
Det gör jag.

- Laddar ner mest musik på datorn:
Inte är det jag iallafall.

- Tittar mest film:
Oftast kollar vi på film tillsammans.

- Duschar längst:
J. Han älskar långa, varma duschar. Jag badar hellre. (Under vinterhalvåret alltså)

- Slösar mest pengar:
Det är jag. Fast jag slösar inte. Jag investerar i saker jag anser att vi behöver.

- Kommer ihåg allas födelsedagar:
Jag. Okej, jag kommer inte ihåg precis ALLA födelsedagar, men majoriteten av dom.

- Spelar musik högst:
Säkert J.

- Lagar grejer i ex. boendet som går sönder:
Jag har tummen mitt i handen, detta i kombination med ett ickeexisterande tålamod. Alltså är det J som fixar och grejar.

- Går och lägger sig först om kvällarna:
Ungefär lika.

- Ser till att allt är på sin rätta plats:
JAG. Får ofta höra av J att jag är pedantiskt bara för att jag vill att besticken i lådan ska ligga i fina högar eller för att kryddorna ska stå i en rak linje med etiketterna utåt.

- Latar sig mest:
När jag är ledig är jag faktiskt rätt så slö.

- Inhandlar mat:
Mest J faktiskt.

- Skurar:
Jag. Dock inte varje vecka som förr i tiden. Jag har blivit lite lat.

- Tjatar mest:
Hmm. Jag. Men ibland måste jag tjata för att saker och ting ska gå in.

- Viker kläder & stoppar dom i garderoben:
Ingen tvekan om att det är jag som gör det. Viker, sen får han själv lägga in i sin garderob för hyllorna sitter så högt upp så jag når inte riktigt.

2 kommentarer:

Jane sa...

Haha! Jo jag ska. I morrn bitti! Sitter i bilen nu på väg hem från Öland. Känns som mensen ska komma vilken sekund som helst. Får kramper till och från. Men men.. Bim +5 idag iaf. :) vet inte om jag vågar testa.. Hihi. Kommer svimma om det är ett plus och gräva ned mig om det är blankt! Hoppas inte kroppen bara luras, man kan nog inte ha så här mkt symptom om man är skengravid... Får jag hoppas. Kram på dig!

Jane sa...

Har aldrig mens annars så jag vet inte.. Men förra försöket kom den på Bim - 5. Så då hann jag inte ens till officiel testdag.. Och jag vet ju att jag hade äl 24-25 juli pga ägglossningssprutan :) och vi hade sex 14 dagar i streck med start en v innan äl, haha ;)