torsdag 18 augusti 2011

Dagen blev faktiskt jättebra trots allt.
Först ringde min chef och erbjöd mig att gå kvar på den schemaraden som jag gör nu ända fram till årsskiftet, vilket innebär att jag fortfarande kommer gå 75 % och slipper byta arbetsplats. Känns bra på flera sätt, dels för att jag börjar bli lite injobbad med mina kollegor, och även för att schemat passar mig så bra.

Jag har varit jättestressad för att eventuellt behöva byta arbetsplats faktiskt. (Fast mest av allt önskar jag såklart att jag hade hamnat på Pilen istället. Min chef sa att han skulle tänka på mig om det blev någon öppning där nu framöver.) Jag hade bara vikariat till sista augusti, men nu är det alltså förlängt till årsskiftet. Och sen är det ju ändå dags för mig att gå hem, om jag inte gör det tidigare. Troligtvis kommer jag att söka gravidpenning och gå hem lite tidigare om jag får beviljat.

Sen skulle jag ha nya arbetsskor. Jag har spanat efter ett par lämpliga hela sommaren. Idag hittade jag dom äntligen! De var dessutom nedsatta till halva priset, så jag fick två par likadana, fast i olika färg, för 369 kr! Superfynd.

Min barnmorska ringde upp mig förut och hon hade varit i kontakt med läkaren på mottagningen. Hon trodde inte att jag behövde oroa mig och sa att man kan få migrän under graviditeten. Eftersom min synundersökning var utan anmärkning trodde de heller inte att det berodde på tumören. Hon frågade om jag ville komma in och kolla ett blodtryck och kanske kolla mig lite allmänt bara för att känna mig säkrare, och det tackade jag gladeligen ja till. Så på tisdag ska jag in och ta blodtryck och så.

Jag skulle även börja föra statistik över när huvudvärken kommer, hur länge den håller i sig och om det hjälper med Panodil och om det isåfall räcker med två Panodil. Detta för att de ska ha lite mer att gå på. Nu känns det mycket bättre än imorse! Känns tryggt att veta att de ändå har lite koll på mig.

Nu är vi precis hemkomna från Sliperiet i Borgvik, där vi varit på konstutställning. Det var otroligt mycket vacker konst att titta på! Vi tog även en fika nere i hamnen efteråt. Vi var där med svärföräldrarna och J:s syster + pojkvän. Mycket trevligt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Slng i dig två panodils på en gång, istället för en. Råd från läkare! (som jag fått, de sa att det är meningslöst med en panodil)

Tack för kommentaren :D

/Linn

Malla sa...

jag tycker det låter som en toppendag :D