fredag 3 april 2009

Middagen idag var alldeles magnifik om jag får säga det själv!
Fisksoppa med vitlöksbaguette. Den är lätt med på topp fem av de godaste maträtterna vi gjort ever. Och jag kan nästan säga att det är den godaste soppan jag ätit.
Fantastiskt god! Och ett glas vitt till blev pricken över i:et. (Vinet vi drack ikväll heter Relax och är ett halvtorrt, fruktigt rieslingvin.)


Soppan är toppad med lite riven ost.

Denna galet goda soppa gick skitsnabbt att göra, men det känns verkligen inte som någon "snabbmat." Säg till om ni vill ha receptet! ;)

4 kommentarer:

Marie sa...

Ja det kändes skönt att cykla faktiskt, men det var lite kallare på vägen hem än på vägen dit *s*

Pearldrop sa...

hehe jag har inte hunnit testa jordnötsgrytan än, men jag är även sugen p åden här! dock är min ambo emot allt vad fisk heter, förutom fiskpinnar då ;) men jag äter gärna!

Sara sa...

ja lägg ut recept nu, såg ju hur smarrigt ut som helst :D

Pearldrop sa...

ja jag har ingen aning om varför.. men jo, kock är han.. och ja, knepigt är det ;)

du får göra som vana å lägga ut recepten till :)

jag åt för övrigt också pitabröd häromdagen, med stekt hemmagjord kebab till!