fredag 24 april 2009

Jag har hunnit plocka och greja lite under morgonkvisten. Dock ser det fortfarande ut som ett bombnedslag här hemma. Jag känner att jag ine orkar ödsla alltför mycket energi på städning och annat nu när vi ska flytta, har liksom ingen lust. Fast det måste jag ju. Skrapade bara lite på ytan idag, och knappt det.

Ska snart iväg och jobba. Känner inte ett dugg för det. Känner inte för att gå dit imorgon heller, och då har jag en riktig långdag också. Jag har tappat lusten lite efter det här med vikariebanksskiten och att vi gamla timmisar som varit där i alla år bara rings ut i absoluta nödfall endast pga att vi inte är undersköterskor. Föroppningsvis blir det andra bullar när jag är färdigutbildad. Egentligen är jag sugen på att börja någon annanstans då. Jag är så trött på Grums kommun. Men förmodligen kommer jag väl att bli kvar ändå. Det är en slags hatkärlek. Jag trivs skitbra på arbetsplatsen i sig men är trött på att bli överkörd av de som bestämmer.

Dessutom är jag bitter överFet hur mitt sommarschema ser ut än så länge. Verkar som att jag kommer jobba EN vecka i juni ,(trots att vi har tre semesterperioder) midsommarveckan. På en annan våning än min hemmavåning. Sedan fick jag 75% andra perioden och 100% sista, men hon som har semester sista perioden tar bara två eller tre veckors semester så då blir det inte heltid iaf. Jag blir så jävla besviken.
Visserligen säger de att det inte är spikat än och att jag kommer få extrapass och blablabla. Men jag är mest besviken över att de inte kan ge mig heltid hela sommaren när jag faktiskt VILL ha det. Alla vill inte det, många vill vara lite lediga också. Det finns nio heltidstjänster och jag fick typ en halv kan man säga. Vi är tre gamla vikarier där i sommar, varav en är relativt ny ändå om man jämför med mig och R. Jag trodde att vi tre gamla vikarier som sökt heltid i sommar skulle få det först och främst och att de NYA vikarierna son aldrig varit där förut får deltiderna. Men nej, icke! Här kan man bara komma in och få heltid huxflux bara för att man är UNDERSKÖTERSKA. Skitsamma om man kanske inte jobbar bra, kommer försent osv. Titeln är ju viktigast! Och jag och R som ställt upp i alla år och aldrig haft några klagomål på oss får ta the leftovers.
R jobbar iofs jävligt mycket under juli och augusti (t.om mer än heltid tror jag) men jag då? Och att hatta runt på olika avdelningar vill jag heller inte. Men så blir det tydligen. Jag höll på att börja grina igår på Rusta när jag fick reda på hur schemat ser ut än så länge. Fy fan. :(

Jag har ringt arbetsförmedlingen idag och de tyckte att jag kunde skriva av mig nu när jag pluggar. Gött att slippa dem ett tag. Har även ringt till skolan, men fick inget svar så jag fick maila mitt ärende istället. Mailade även en dam för att anmäla mig till föreläsningen den 29:e och till metodiklektionen den 5:e maj. Nu återstår att se om jag får plats.

1 kommentarer:

K sa...

Det där med titel är tydligen viktigt, vilket är patetiskt. Folk som jobbat i 100 år men som inte längre är värda nåt, enbart pga att de inte har EXAKT rätt utbildning. Tss. Inte konstigt att vården blir knas.
Var på 22:an för länge sen, ett tag under hösten...eh, 2004 tror jag. Plus att jag praktiserade där, trivdes superbra. Vem är din svägerska??? kanske nån jag känner till. :)