tisdag 21 april 2009

Say hello to lägenhetsägar´n!
Yes, jag och Jonas har köpt en lägenhet. En trea på Gula HSB. Känns helt fantastiskt roligt. På torsdag ska vi skriva kontrakt. :)
Allt känns alldeles tralala och glatt just nu om det inte vore för den där jävla visdomstanden! Imorse fick jag ringa Folktandvården och komma upp akut. "Det här såg inte trevligt ut, du är jättesvullen i tandköttet." Nähä?! Tandjäveln växer ju fan snett in mot kinden på mig.

De pillade och grejade och spolade och sen blev jag hemskickad med ordinationen Corsodyl munhålegel 1-2 ggr/dag (som våra gamlingar använder everyday) och sen ska jag tillbaka den 6:e maj på återbesök hos tandläkaren. Nu var jag hos en tandhygienist. Tandläkaren ska göra bedömning och eventuellt skicka remiss till att ta bort skiten. Sedan ska jag tillbaka till tandhygienisten den 20:e för att göra en såndär rutin-checkup.
Alltså: Jag fick betala 300 spänn idag, säkert ännu mer när jag ska till tandläkaren, massa massa pengar när jag ska dra ut tandjävlen och förmodligen en halv förmögenhet när jag ska till tandhygienisten sen också. De suger ut allt man har! :(
Jag skulle vara uppmärksam på om jag fick feber, kände mig hängig eller fick ont i halsen. Det kunde tydligen bli värsta inflammationen som inte alls var bra och man kunde bli mycket sjuk och då måste jag ringa direkt så jag kan få penicillin.

Well. Försöker härda ut den hemska smärtan, får tänka på lägenheten och hur vi ska möblera och så istället. :) Det ska bli sååå kul att greja, tapetsera och fixa!
Snart kommer syrran, vi ska iväg och köra Step Intervall.

5 kommentarer:

Tessan sa...

Men grattis, vad roligt!! Ja inte det med tanden då... :P

Marie sa...

Grattis till lägenheten :-) När får ni flytta in?

Jag ska till tandläkaren på måndag för att laga ett hål. Har jag otur blir det rotfyllning och då ska jag tillbaka en gång till.. har redan varit där två ggr i år och efter lagningen ska jag tillbaka ytterligare en gång för att flourbehandla. De som jobbar inom tandvården har nog en förmögenhet undangömda nånstans.

Sara sa...

GRATTIS :D Gud va gött för er! slippa ghab ;)

Buzaan sa...

Grattis till lägenheten, va kul :)

Tråkigt detta med tandläkar besök, ska dit på rutinbesök/kontroll nästa vecka o ser hur pengarna flyger sin kos, är ju inte billigt o gå dit direkt.. Men de e nog lika bra o göra de nu då ja inte varit där på flera år nu hehe :D

CarpeDiem sa...

grattis till lägenheten:) vi blir "nästangrannar" då...