onsdag 9 april 2014

Infektionsproverna hade gått ner från 39 till 17 idag men hon är oerhört rosslig i bröstet. Ingen vätska i lungorna! 
Idag har hon inte ätit något alls. Några klunkar nyponsoppa bara. Hon har fått sondmat två gånger. Hon gråter och skriker varje gång och det känns fruktansvärt! Inatt ska hon få var tredje timme. Imorgon ska jag få börja ge henne.

Apropå det. Jag frågade lite om sondnäringen förut och fick veta att det är Althera hon får just nu. Dvs mjölkfri bröstmjölksersättning. Det är inte nog med näring för henne. Dessutom får hon bara 100 ml per gång. Vet ni varför? För det finns ingen riktig sondnäring som är mjölkfri! Dietisten hade beställt men det var oklart om det hinner komma innan helgen. Vad fan!? Finns det inte på hela jävla sjukhuset? DÅLIGT.

Det preliminära svaret för rs var negativt men det dröjer lite med det definitiva svaret. Känns förvisso väldigt skönt att proverna är bra men samtidigt vill man ju bara ha en förklaring till vad det är så hon kan få rätt behandling. Denna ovisshet gör mig GALEN.

Det har varit en oerhört jobbig och tuff dag idag med många tårar.
Imorgon kommer äntligen J tillbaka efter sin magsjuka. Gud, vad jag har saknat honom. Vi behöver varandra i denna svåra tid.

S har börjat hosta styggt hon också.  Stackars lilla. Hon har bajsat typ 4 ggr idag och sista gången var det lite BLOD i blöjan! Blir ju skitorolig jag. Pratade med en sköterska om saken och hon tyckte jag skulle nämna det för doktorn imorgon. Åååh. Orkar inte mer nu! Hon har dessutom varit väldigt kinkig och skrikig och knappt ätit på hela dagen. Vill ha friska, glada barn!

Ska försöka sova lite. Det blir inte så mycket sömn.

1 kommentarer:

Anonym sa...

Låter som S skulle kunna ha mjölkallergi? Ont i magen och blod i avföring är vanliga symtom.
Hoppas lilla M Kryar på sig snarast!
/ Lisa