fredag 20 december 2013

Idag har jag haft en dålig dag. Inte nog med att jag är förkyld och hostar, jag har så jävla ont av foglossningen att jag nästan vill grina. Hoppas verkligen det bara är tillfälligt och att jag inte kommer ha såhär ont resten av tiden. Minsta lilla rörelse känns som tusen eldar i bäckenet.

Dessutom har jag haft både förvärkar och sammandragningar under eftermiddagen och kvällen. Plus att lilla M inte precis varit någon ängel idag. Herregud, den ungen alltså! Vilket humör och temperament hon har. Hon testar gränser precis hela tiden och om nåt inte blir exakt som hon vill låter det som att världen håller på att gå under. Mitt tålamod har väl inte direkt varit på topp heller eftersom jag inte mår bra så vi har haft våra duster.

Hon har blivit så oerhört mammig nu igen och J får absolut inte lägga henne på kvällen. Hon skriker och gråter hysteriskt efter mig. Vet att jag kanske borde vara kall och strunta i det men det gör ont i mammahjärtat att höra henne gråta så hjärtskärande så hon nästan kräks. Så det slutar alltid med att jag lägger henne till slut. Har ni nåt tips på hur jag ska få henne att förstå att det går lika bra med pappa? Bebisen kommer ju väldigt snart och då kanske jag inte kan gå ifrån hursomhelst.

Well. Vi hoppas på en bättre dag imorgon. Med mindre krämpor och med ett glatt humör från både mamma och barn.
M ska till farmor och julbaka. Själv ska jag passa på att vila.

0 kommentarer: