onsdag 25 december 2013

Ja, då är julafton slut för denna gång. Jag har haft en fin dag tillsammans med familjen. Julklappar, god mat och trevlig stämning. Ingen stress med att hinna åka till två ställen på samma dag, som vi gjort tidigare år. Dagen har varit bra. Ändå ligger jag här och gråter tysta tårar in i kudden. Jag har varit omgiven av folk hela dagen ändå känner jag mig så himla, himla ensam ibland.

Kanske är det gravidhormoner som gör mig extra känslig just nu. Kanske är det bristen på sömn som delvis spelar in. Men ändå, faktum kvarstår, jag känner mig ensam. Punkt.
Och så ska det väl inte vara? Dum fråga. Jag vet ju svaret. Nej. Så ska det inte vara.

De tysta tårarna övergick till ett halvkvävt jämrande. Jag fick fly in i badrummet där jag kunde vara ensam med mina tankar och mina tårar.
Jag har haft en bra dag. Ändå avslutar jag julafton 2013 med att sitta i min ensamhet och gråta så ögonen blir alldeles röda och svullna. Det känns inte bra.

2 kommentarer:

Jenny sa...

Nej, så ska det jue inte vara, men känner väl igen det :/. Iblnad önskar jag att det var som förr när man hade alla vänner omkring sig, nu känns det mesta som man är ensam för jämnan. Känner mig väldigt osynlig nu för tiden :/. Nej usch förlåt inte meningen att jag ska skriva av mig här.. Har tyvärr inget råd att ge mer än att ibland känns det bättre efter att man gråtit ur sig.

Kram kram

Marie sa...

Jag brukar känna mig ensam på kvällen de dagar jag tex varit på kalas eller som igår, julafton. Ledsen och tom på nåt vis. Vet inte varför, men så känns det.

Hoppas att du mår bättre idag i alla fall. Kram på dig.