fredag 27 december 2013

Idag har jag haft massor av sammandragningar. Alltså, de är så långa att de liksom inte går över förrän jag sätter mig eller nåt. Det kan komma när jag ställer mig upp, magen blir stenhård och det stramar och drar som fan, men det går aldrig över! Jo, när jag sätter mig ner. Lite jobbigt att gå runt med en lång sammandragning (typ) hela tiden.

Jag har även haft molvärk i ryggen hela eftermiddagen och kvällen. Minns att det var så det började sist. Foglossningen försvann (det har den förvisso inte gjort nu) och istället fick jag molvärk och värk i rygg/svank. Några dagar senare var Molly här. Men denna gång hoppas jag att det bara stannar vid molvärk och att vi får gå tiden ut till det planerade snittet nu. Jag är i vecka 37+3 idag. 

2 kommentarer:

Unknown sa...

Vi får hoppas på att bebisen orkar vänta en stund till :) Måste vara tungt att ha så mycket sammandragningar hela tiden. Det är ju omöjligt att sitta och vila dygnet runt när ni har en liten flicka redan :)

Håller tummarna att bebisen orkar vänta!

Milla sa...

Ja, det är tungt. Och precis som du skriver är det svårt att vila/sitta still när man har en aktiv tjej här hemma som vill leka hela tiden. Nu har hon dessutom jullov från förskolan och är hemma hela tiden. Men det får gå! :-)