onsdag 4 december 2013

Igår var jag iväg till kirurgmottagningen för att göra ultraljud och undersöka hur läkningen av sfinktern gått.
Det var en läkare och en läkarstudent som undersökte mig. Jag var ju rädd för att själva undersökningen skulle vara besvärlig och smärtsam, men det gick jättebra faktiskt.
Som vanligt när jag pratar med läkare och annat "viktigt folk" kommer jag bara ihåg ungefär hälften av det de säger till mig. Varför är det så?

Iallafall så hade jag några hudveck/fickor som kommit efter operationen som man kunde behandla med hjälp av att spruta in någon slags olja(?) Det skulle man göra ca 2 ggr och sen skulle förhoppningsvis det problemet vara ur världen. Dock ville hon inte göra det igår eftersom jag är gravid och hon inte visste hur det kunde påverka graviditeten. Så jag ska tillbaka i april någon gång för att göra det.

Sen sa hon att både den yttre och den inre sfinktern var tunn och försvagad på ett ställe men att det eventuellt kunde åtgärdas med operation. Gulp! Alltså, det är inget bestämt angående operation ännu och hon sa att om funktionen ändå fungerar någorlunda så behövs det inte heller. Så vi får väl se hur det blir med den saken.



Idag är jag på lite dåligt humör för jag har knappt känt bebisen någonting i magen. Blir såklart skitorolig. Som tur är har jag både bm-besök och läkarbesök idag. Vi får hoppas att bebisen bara är lite trött idag och snart vaknar till och börjar sprattla igen.

0 kommentarer: