söndag 1 december 2013

Igår var M hos sin mormor och vi tänkte försöka hinna komma ikapp med lite saker som vi inte hunnit med den senaste tiden. Vi var inte sysslolösa kan jag säga!

Började med att handla ingredienser till kvällens pizzamiddag. Lääänge strosade vi omkring därinne. Sen skulle vi ställa in lite av matvarorna i skafferiet och insåg att det inte fick plats! J fick ett ryck och rensade det medan jag fixade adventsfint i köket. Det tog oss en stund.

Sen klippte jag J samtidigt som vi lyssnade på massa gammal bra musik. Supertrevligt. Efter en varsin dusch gjorde vi iordning pizzorna och sen pratade vi om viktiga beslut angående vissa saker i huset innan vi slappade en stund i soffan. Vi fick en hel del gjort men inte allt vi skulle.

Hade planerat för sovmorgon idag men J vaknade vid 7-tiden och jag strax därefter. Blev en mysig adventsfrukost med tända ljus iallafall. Sen la jag upp några auktioner på tradera. Vips så var klockan dags att åka till min mamma där barnbarnen skulle baka pepparkakor. Och där har vi spenderat eftermiddagen/kvällen. Jättekul! Så roligt att se de tre kusinerna leka tillsammans.

0 kommentarer: