söndag 8 december 2013

I onsdags hade jag läkarbesök hos MVC-läkaren och sedan barnmorskebesök direkt efter. Jag var ju lite orolig på grund av mina sammandragningar och ville att en läkare skulle kolla mig. Först satt vi och pratade en stund, hon är verkligen bra den där doktorn alltså! Sen sa hon att hon ville göra ett VUL för att utesluta att jag börjat öppna mig. Livmodertappen var 3,5 cm, det vill säga helt normal. Och allt såg bra ut. Fick även göra ett vanligt ultraljud och jag såg ett litet (STORT) bebishuvud med massor av hår på. Ljuvligt. Jag fick dock lite förmaningar om att jag ska försöka ta det lugnt.

Fick lämna ett urinprov också eftersom UVI kan göra så man får sammandragningar. Barnmorskebesöket gick också bra, sf-måttet låg på 32, hjärtljuden på 135 och blodtrycket var 115/75. Kändes skönt att få bekräftat att allt såg ut som det skulle. Jag vet att OM bebisen skulle få för sig att komma nu snart så är det ingen fara, för de allra flesta klarar livet utanför magen. Men jag vill helst gå tiden ut till snittdatumet förstås.

0 kommentarer: