torsdag 27 februari 2014

M äter penicillin och kommer att få remiss för utredning av sin tillväxt. Vi har inte fått svar på alla prover än.
Lillan har blivit tokförkyld och jättetäppt och snorig och hostig och orkar knappt ligga ner för då blir hon jättetät. Och så har hon inte bajsat idag och har därför skitont i magen och skriker som besatt. Mer än hon brukar ha alltså. Jävla kolik. Jävla mage.
Imorgon ska vi in med henne till sjukhuset och göra ultraljud på hennes njurar för att se så det inte är nåt knas.

Orkar knappt skriva här längre för det är bara jämmer och elände för tillfället och det är ju måttligt roligt.

Men bilen går bra.

2 kommentarer:

Jenny sa...

Jag tycker du gör ett fantastiskt jobb! Det är otroligt vad kroppen orkar, när det gäller ens barn. Det sägs att, man aldrig får mer än vad man klarar, så du kommer fixa det här!

Hoppas det lugnar sig snart för dig.
Styrkekramar

Anonym sa...

Jag tycker också att du verkar göra ett kanonjobb! Och jag hoppas att du får all hjälp och avlastning som finns av nära vänner och familj. Att bara få någon timme för sig själv tankar energi för flera timmar framåt! Och nu menar jag inte den omdebatterade egentiden utan tiden som du behöver för vila och återhämtning för att orka
fortsätta vara den bra mamman som du är idag...!! :)

Vad skönt att båda barnen är under utredning så ni får någon klarhet (förhoppningsvis) i saker och ting. Varför fick M penicillin? Typiskt att lillasyster ska bli förkyld också! Inte precis vad som behövdes nu.... Vad heter hon föresten?

Jag tycker om att läsa din blogg just för att den inte är inlindad i något rosa fluff där hemmet alltid är perfekt och barnen har de senaste märkeskläderna..... Din blogg handlar om vardagen just som den ser ut! Och det är så befriande att läsa. Det gör absolut inget för mig som läsare att det "gnälls". Det är ju så som du har det just nu, men det kommer ju så klart att vända för dig så småningom.
Hoppas att det går bra hos doktorn idag! / Linda