lördag 8 februari 2014

Jaha. Igår blev vi inringda till barnakuten eftersom det växte bakterier i lillasyster urin. Tog ju urinodling när vi var inne i måndags. Fick ta ett nytt prov samt infektionsprover för att kolla läget. Infektionsvärdena var bra. Idag fick vi veta att det fortfarande växer rikligt med bakterier i urinet. Så lillfisen har fått penicillin. Stackarn.

Sitter just nu uppe med henne för hon har ont i magen igen. Har varit besvärad till och från och gnällt/gråtit/vrålat sen 18-tiden. Testade pysventil idag men det hände inte ett smack. Tack och lov har vi haft några lugnare kvällar denna vecka också.

Fast ärligt talat så vet jag inte hur mycket mer jag orkar med snart. Det tar liksom aldrig slut på eländet. Och jag är TRÖTT. Utmattad rent ut sagt.
Det har varit en riktigt tuff start. Men DET BLIR BÄTTRE! Jag måste tro och intala mig själv att det är så.

0 kommentarer: