tisdag 28 juni 2011

Uh. Jag har precis ätit lite mat. Med betoning på lite. La upp en normalstor portion på tallriken. Kände mig jättehungrig eftersom jag inte ätit något ordentligt sedan frukosten. Efter några tuggor var jag mätt och nu har jag nästan halva tallriken kvar med mat. Mycket märkligt. Undrar om det har med graviditeten att göra. Jag har för mig att jag läst om detta fenomen.

Jag har varit hos tandläkaren idag. Eller rättare sagt hos tandhygienisten. Jag skulle ha varit hos tandläkaren. Jag berättade för tandhygienisten att jag var gravid och inte ville ta några bilder, då skulle han gå ut och fråga en kollega huruvida det var farligt eller inte nu när jag har en bebis i magen. Gör du det, tänkte jag, jag tänker inte ta några bilder oavsett vad din kollega säger. Men jag behövde inte heller. Istället tyckte de att jag kunde komma tillbaka nästa år för undersökning och bildtagning. Idag skulle bara tandhygienisten ta hand om mig och rengöra och polera och sånt.

Jag fick beröm för att mina tänder var rena och fina. Dock är jag periodare när det gäller tandtråden, och ibland flossar jag varje dag och ibland knappt en gång i veckan. Detta hade såklart resulterat i lite tandsten som jag blev av med nu. Jag ska verkligen försöka att dra tandtråd mer regelbundet! Fick banansalva också och smaken av den känns fortfarande i truten på mig.

Eftersom jag hade så bra tänder for jag till affären för att köpa en jag-är så-duktig-present till mig själv. Och det slutade med att jag ikväll ska kolla på So you think you can dance och frossa i färska jordgubbar, nektariner, vindruvor, mineralvatten och smågodis(!) Det började nyttigt och bra, sen råkade jag gå förbi lösgodiset. Jag är home alone, då J är iväg och jobbar på annan ort. Ni vet vad de säger, när katten är borta dansar råttorna på bordet...

2 kommentarer:

Trivsamma förändringar sa...

Jag har inte kunnat äta en normal potion med mat sedan jag blev gravid. Men jag har inte riktigt insett det än utan plockar fortfarande tallriken full med mat som jag inte orkar äta upp...

Hoppas du får en härlig kväll med allt gott du köpte! =)

Kram Maria

Marie sa...

Var glad för dina fina tänder, jag får gå hos tandhygienist 4 ggr om året för att få banansalva...spelar ingen roll hur mycket jag använder tandtråd och sånt där flux och äter fluortabletter efter att jag ätit, jag har kassa tänder ändå :-(

Ha en trevlig myskväll :-)