måndag 20 juni 2011

Vi kom hem för ungefär 45 minuter sedan. En riktig heldag blev det. Jag körde hem och det gick skitbra. (Note to self: TA KÖRKORT!) Vi började med att gå och sätta oss och äta lunch - pasta blev det. Sen gick vi en vända på "stan" och såg oss omkring lite och sen satte vi oss nere vid vattnet och pratade en stund innan det var dags för J att göra sitt egentliga ärende. Nämligen gå till Vänersborgs kommun för att skriva på sitt anställningsavtal.

Yes, han har fått fast jobb där! Hur underbart som helst med tanke på att det jobb han har nu bara är tillfälligt och sträcker sig till 31 December. Nu har han som sagt fått en fast tjänst och det verkar vara ett jättebra jobb. Detta betyder dock att jag kommer bli gräsänka på veckorna då han kommer att veckopendla. Men så gjorde vi förra året också, så jag hoppas att det kommer att gå bra. Och tanken är att jag ska vara där så mycket som möjligt, när inte han är här hos mig.

Det kommer såklart bli en stor omställning, särskilt nu när jag är gravid (och framförallt sen när bebisen kommit!) men efter att ha vägt fördelar och nackdelar mot varandra var detta det bästa alternativ vi kunde komma fram till, för tänk om han inte får ett jobb när han blir arbetslös i december? Då står vi där med en bebis på väg...

Under tiden J var där tog jag en repa på stan och sen möttes vi upp och gick och tog en hasselnötslatte. (Min favorit!) Vi gick vidare ner mot strandpromenaden och där var det väldigt fint och mysigt. Satt på en bänk och pratade en stund innan vi gick tillbaka till bilen och styrde kosan mot Trollhättan. Där åkte vi till Överby Shoppingcenter och handlade lite. Det var massa rea så vi passade på att fynda lite. Eller ja, J handlade åt oss. Gullig som han är. Jag fick en kjol, en poncho och en tunika från H&M. <3



I väntan på maten.


Maten.

J:s kommande arbetsplats.



Sötsaker och hasselnötslatte på café.




Utsikt från strandpromenaden.



Här ser ni kvinnan som talar med måsar. Hon satt och kastade ut bröd till dom och så flög de runt henne som galningar och yrde. Hon bara satt där hon. Crazy lady.


1 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis! Vad kul =)
Vem vet, det kanske är där ni kommer bo i framtiden!

Vad jobbar han med?
/Linn