fredag 8 januari 2010

Jag sitter som vanligt och fryser under min lilla filt. Det är så kallt här så.
Idag har jag jobbat en korttur. (a.k.a skittur.) Jag fick hjälpa sjuksköterskan att ta venprov idag och det var spännande! Jag vågade dock inte sticka patienten i fråga för han hade väldigt svåra armar att sticka i och jag är rädd för att om man misslyckas första gången så vågar man inte försöka igen. Då är det bättre att första gången få sticka någon med fina, tydliga ådror. Men jag fick iallafall vara med och assistera och sätta i rören och byta dem efter att jag sett till att varje rör var fyllt ordentligt med blod och det är ju alltid en start! Slutade 10.30. Då gick jag hem och la mig och sov i någon timme.

Sen åkte jag, mami och syrran till mormor och morfar för att ge dem deras julklappar som vi inte hunnit ge dem förrän nu. Morfar fick lotter och mormor fick den där stickade tröjan som jag smygköpte när hon, jag och mamma var inne i stan, och som mormor stod och nöp i flera gånger men aldrig köpte. Hon blev jätteglad. Och morfar också förstås. Han vann en ny lott. Det var roligt att se honom såpass pigg. Sist jag såg honom var han inte lika pigg. Och så har han ju åkt in och ut till hospitalet nu några gånger den senaste tiden också, men idag var det ganska okej. Han blev dock trött och gick och la sig efter kaffet.

Efter besöket där körde vi hem syrran och åkte sen till vålberg för att hämta ut min nya medicin. Nu är jag nervös för att börja med den också! Ska börja imorgon tror jag. Hoppas verkligen att jag inte får några värre biverkningar och att värdena går ned. Detta året måste jag ju bli gravid.

Och så var det besök på Fiskbilen och Glasbanken som gällde. Fredag idag ju. Så idag blir det fiskfredag. Det blir soppa och vitlöksbaguette och lite vin till det. Ska snart ta tag i den där middagen faktiskt. Det blir väl Let´s Dance ikväll förstås, trots Jonas högljudda protester.

I helgen är jag LEDIG. Det ska bli hur skönt som helst faktiskt. Kanske försöker vi greja lite hemma, annars inga planer. Sova länge, softa och läsa lite bara. Härligt!

0 kommentarer: