lördag 23 januari 2010

Något som var mycket märkligt igår kväll var att när jag väl lade mig i sängen sa det bara DING och så var korpgluggarna vidöppna. Jag var plötsligt inte ett dugg trött längre. Jag och Jonas låg och pratade skitlänge men inte blev vi trötta för det. Jonas tröttnade till slut och när klackan var 00.45 gick han upp. Jag kunde dessvärre inte följa hans exempel eftersom jag skulle upp och jobba idag. Jag somnade runt 01.30 efter många om och men. Jonas kom tillbaka till sängen strax innan 03.00 och då vaknade jag givetvis. Och sen sov jag lite sisådär resten av morgonen. Detta har resulterat i att jag idag, om möjligt, är ännu tröttare än igår!

Well. Arbetsdagen är avklarad och jag har inga andra måsten under resten av dagen. Det enda jag ska göra är att laga mat ikväll. Det blir ett nytt recept. Fiskgryta. Ska bli spännande. Jag funderar skarpt på att gå och lägga mig en stund faktiskt annars finns det risk för att jag somnar sittande här.

Jag glömde berätta att elektrikern var här igår och installerade spisen! Så nu är den på plats. Superskönt. Jonas håller på och grejar lite i köket nu. Snart ska den nya bänkskivan monteras dit. Och då är nästan köket färdigt. Iallafall så färdigt som det kommer bli. Det är småsaker kvar att göra nu bara. Vilken lättnad!

2 kommentarer:

Tezz sa...

Haha bra fråga :) Missar det mesta i nyhetsväg jag... Ingen som berättar för mig heller! :/

Therese sa...

Jaa hon är allt snäll ibland min mamma ;)
Tänk så bra det vore om du kunde ge lite av din trötthet till mig!