fredag 23 december 2011

Inatt har jag fått sova igen. Det verkar som att det är ungefär varannan natt som gäller. Dock tycker jag hjärtklappningen varit värre idag. Kanske för att jag känner mig lite småstressad. Jag har duschat, valt ut kläder för dagen, packat in de sista klapparna, diskat. Tänkte även jag skulle städa badrummet och bädda sängen inom en snar framtid. Vi ska till J:s pappa och fira jul där runt 16.00-tiden idag också.

Nu är det en såndär dag då bebisen är väldigt lugn och stilla igen. Har knappt känt en enda rörelse sedan igår kväll, då det var liv i luckan! Jag vet att det brukar vara så, och att det helt enkelt verkar vara bebisens dygnsrytm, men det är så himla jobbigt. Jag blir orolig, ledsen, sur och allmänt apatisk och känner inte att jag orkar eller vill göra någonting alls förrän jag känt att det rör sig därinne. Så nu ska jag sitta här och vila och sura en stund så hoppas jag att den ger mig lite livstecken snart. Bebisskrälle.

Uppdatering kl 13.32: Bebis är vaken! Hickar och har sig därinne nu. Thank god.



Mysfrukost hos mamma igår.

1 kommentarer:

Zarah sa...

Bebisen måste sova nån gång ibland också :P nej men jag vet själv hur jag blir när det varit lite för lugnt lite för länge, även om jag vet att bebbens rytm är sån ibland. Det är ju normalt att oroa sig också :)