tisdag 27 december 2011

När man praktiskt taget är orörlig och inte orkar gå längre än 30 meter utan att grimasera av smärta (foglossning) är det väldans bra att man kan shoppa online. Mindre bra är om man eventuellt är jävligt svullen i fötter/ben då det kan vara svårt att veta hur bra skon egentligen sitter.

Sportamore kan man beställa hem de skor man är intresserad av, prova i lugn och ro (och slippa känna sig påtvingad ett par pjucks av en enveten försäljare med stomatolleende) och sedan skicka tillbaka de man inte vill ha. Superbra! J har dessutom agerat förste skopåträdare eftersom jag omöjligt kan böja mig så långt ner.

Jag terrade tre par rejäla vinterdojor. Jag har aldrig ägt ett par riktigt bra och varma skor utan brukar plåga mig igenom vintrarna med iskalla stövlar eller liknande. Men nu har jag insett att funktion går före form. Nu ska jag bli mamma och kommer säkert vara ute och gå med barnvagnen i ur och skur. (Jag har förstått att det är så man gör.)

Dessa tre par skor har jag då testat idag:

Dessa var så trånga i skaftet att vi nästan blev svettiga både jag och J. När de väl kom på var de sköna, men kändes ändå inte riktigt helt hundra.

Lätta, ganska nätta, varma och diskreta. Satt bra på foten. Detta blev mitt slutgiltiga val och lotten föll på dessa kängor till slut. Bra pris också, istället för 1400 kr kostar de nu 840 kr.


Snyggast! Bekväma och rejäla. Med brodd och reflexer. Stort plus! Litet minus för att de kanske kändes något klumpiga. Men hade jag haft råd skulle jag nog ha köpt dessa också faktiskt.

1 kommentarer:

Trivsamma förändringar sa...

Ja herregud förstår att det inte kan vara lätt att prova skor nu!

När jag var i vecka 30 skulle vi åka till kusten en vecka. Då skämdes jag, för det enda jag fick på mig var Foppa-tofflor, spm jag tycker är så vansinnigt stygga. När vi sen var där nere kom jag bara halvvägs in med foten i dem. Då var det inte kul att vara gravid huuuuaaa

Snart är ni i mål! Kram