tisdag 6 december 2011

Ja, nu är jag i Vänersborg. Jag har precis vinkat av J som varit hemma på lunch. Vi kom fram igår vid 20-tiden och då hade vi tänkt montera ihop den där dagbädden som vi köpte i helgen, men det visade sig att man behövde flera olika sorters skruvmejslar för att få ihop den. Och de hade ju J tagit med hem för att vi skulle montera upp saker i bebisens rum.

Så vi fick sova på den där jädra luftmadrassen på golvet iallafall. Det gick dock ganska bra trots att det var svårt att rulla upp från golvet varje gång jag var tvungen att gå upp på toa. Nu har J lånat verktyg på jobbet, så vi hoppas på att få sova i en riktig säng inatt istället.

Igår var vi på barnmorskebesök. Det gick bra, förutom att jag hade lite högt blodtryck igen - 140/75, och vid andra mätningen 135/75. Pulsen var också hög. Jag tror dock att det kan bero på att det varit så jävla mycket nu den senaste tiden. Jag känner mig stressad konstant. Över massa olika saker. Nu var ju inte trycker JÄTTEHÖGT, men något högre än vad jag brukar ha. Jag hoppas att dagarna här i Vänersborg ska göra mig lite mer lugn och att jag kan stressa av ordentligt. Sf-måttet låg på 32, hb:t var normalt igen (jippi!) och låg på 117, blodsockret var 4,2.

Den misstänkta UVI:n visade ingenting, utan bm trodde att det beror på att bebisen trycker på urinblåsan bara och att det är det som gör att jag känner mig så kissnödig hela tiden. Bebisen ligger fortfarande med huvudet nedåt men med rörligt huvud.
Och så hade vi ju första föräldrautbildningsträffen. Vi var... fem(?) par tror jag. Alla verkade jättetrevliga och själva utbildningen var jättebra och det var en avslappnad stämning runt bordet. Ser fram emot nästa gång!

Nu ska jag snart gå och slappa lite framför tv:n. Det blir kanske inte lika mycket bloggande denna vecka som i vanliga fall, eftersom J inte har bredband och internet går rätt långsamt. Men jag ska försöka skriva några rader då och då.

0 kommentarer: