torsdag 1 december 2011

Idag är inte en speciellt bra dag. Jag gick och la mig en stund förut i hopp om att känna mig lite piggare när jag vaknade. Det gjorde jag inte. Istället mådde jag illa när jag vaknade. Tänkte att det kanske berodde på att jag inte ätit något och lyckades peta i mig lite smörgås, kaffe och en clementin. Det kändes lite bättre efter en stund.

Nu har jag grejat lite i barnrummet. Blev jätteandfådd, svettig och började må illa igen så nu blir det inget mer gjort idag. Känner mig konstig. Hade tänkt göra soppa till middag, men just nu känns både tanken på att äta mat och tanken på att laga mat överväldigande. Jag skulle behöva ha en personlig kock här hemma under veckorna för jag slarvar väldigt med maten. Jag äter, visst gör jag det. Men det är inte varje dag det blir lagad mat tyvärr. Det blir mycket smörgås, frukt och skitsaker som glass och sånt onyttigt.

Fy bubblan, vad det blåser ute idag! Jag höll på att blåsa omkull förut när jag gick hem från Vårdcentralen. Och när jag äntligen kom hem efter en promenad i motvind såg jag att min cykel blåst omkull och cykelkorgen hade lossnat från styret och låg typ 3 meter längre bort. Usch.

0 kommentarer: