lördag 1 januari 2011

1. Hur gammal är du om fem år? 33, nästan 34. Weird.
2. Vem var den sista du träffade? J.
3. Hur lång är du? 1,51.
4. Vilken var den senaste film du sett? Oj. Sherlock Holmes? Kommer inte ihåg. Blir mest serier nowadays.
5. Vem ringde du senast? Mamma.
6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? Nyårssms inatt till finaste Kerstin .
7. Vad är dagens planer? Inga direkta planer. Laga mat ikväll - Pasta.
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Blir oftast sms.
9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? Skilda.
10. När såg du senast din mamma? I förrgår.

11. Vilken ögonfärg har du? Blåa.
12. När vaknade du idag? Mellan 10.00 och 11.00 ungefär. Med all rätt också eftersom vi inte ramlade i säng förrän vid 04-snåret.
13. Har du någon gång hittat en katt? Eh. Nej?
14. Vilken är din favoritplats? I J:s famn.
15. Vilken plats föredrar du minst? Äckliga ställen där bakterier frodas. Typ väntrum på läkarmottagning eller på Apoteket.
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? I ett skönt hus. Förhoppningsvis med ett jobb jag gillar och massor av kottar. Naturligtvis är jag även äldre och visare.
17. Vad skrämde dig som barn? Edsvallagubben.
18. Vem fick dig att skratta senast? Jag och J har skrattat mycket tillsammans den senaste tiden.
19. Är du för ung för att äga vinylskivor? Ja, men jag äger några ändå. Häftigt liksom.
20. Har du stationär eller bärbar dator? Bärbar.

21. Sover du med eller utan kläder på dig? Endast iförd en trosa.
22. Hur många kuddar har du i sängen? Jag har tre. Men i sängen är det fem.
23. Hur många landskap har du bott i? Tre - Värmland, Västra Götaland och Skåne.
24. Har du någon gång spytt på fyllan? Ja.
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Strumpor. Förutom på sommarne då jag gillar att känna gräset kittla mot mina bara fötter.
26. Är du social? Njaej. Periodvis. Inte för tillfället.
27. Vilken är din favoritglass? J:s hemmagjorda chokladsemifreddo.
28. Vad skulle du göra om du vann en miljon? Tyvärr räcker inet en miljon sådär himla långt, men jag skulle resa och sen spara resten till vårt drömhus.
29. Tycker du om kinamat? Ja, men föredrar indiskt och thai.
30. Tycker du om kaffe? Ja, men min mage och jag är inte riktigt överens gällande kaffe. Kan dock dricka svag caffelatte - gärna smaksatt.

31. Vad dricker du till frukost? Vatten, te eller juice.
32. Sover du på någon särskild sida? Nä, vänder mig x flera varje natt.
33. Kan du spela poker? Ja.
34. Tycker du om att mysa? Absolut.
35. Är du en beroendemänniska? Ja, det skulle man kunna säga.
36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Räknas Clintan?
37. Vill du ha barn? Dum fråga. Det är det jag mest av allt vill ha. Många gärna. Vad vore livet utan barn?
38. Kan du några andra språk än svenska? Engelska, lite franska och lite spanska.
39. Har du någonsin åkt ambulans? Nej.
40. Föredrar du havet eller en pool? Hellre ett härligt, salt hav än en klordränkt pool. Alltid.

41. Vad spenderar du helst pengar på? Helst kläder och heminredning.
42. Äger du dyra smycken? Nej, men mycket billiga.
43. Har du någon gång testat narkotika? Nej.
44. Vad var det senaste du stoppade i munnen? En bit kycklingfilé. Äter i skrivande stund.
45. Vem är den roligaste människan du känner? Syrran.♥ Vi har exakt samma humor.
46. Välj ett ärr på din kropp? Och vad händer efter att jag valt ett? Får bli ett från knät från en av alla otaliga springtävlingar vi hade som barn.
47. Vad har du för ringsignal? Kaisers Orchestra - Delikatessen.
48. Har du kvar klädesplagg sen du var liten? Tror inte det. :(
49. Flirtar du mycket? Näpp.
50. Vart togs din profilbild för din blogg? Hemma i vardagsrummet.

51. Kan du byta olja på bilen? Nej.
52. Har du fått fortkörningsböter? Nej.
53. Vilken var den senaste bok du läste? Någon av John Ajvide Lindqvist tror jag.
54. Läser du dagstidningen? Brukar bli Aftonbladet på nätet.
55. Prenumererar du på någon veckotidning? Yes. Hemmets Veckotidning.
56. Dansar du i bilen? Det har hänt, ja.
57. Vilken radiostation lyssnade du på senast? p3 Rockster.
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Inköpslista inför nyårsmiddagen.
59. När var du i kyrkan senast? På morfars begravning. :´(

0 kommentarer: