måndag 10 januari 2011

Jodå. Jag fick bort en del av julen förut iallafall. Bytte från julgardiner till hissgardinen i köket. Den får sitta där ett tag innan det är dags att inviga mina rosarutiga vårgardiner. Sen plockade jag bort stakar och stjärnor (well, en stjärna i vardagsrummet är kvar) och möblerade om lite bland lampor och annat krafs.

Såhär blev resultatet.


I sovrummet fick en nygammal lampa flytta in som tidigare stått i vardagsrumsfönstret. Några fjärilar piffade till tyckte jag.

Staken är borta i köket, hissgardinen uppe och lampan tillbaka på plats. Murgrönan som står på var sida om den har jag själv bundit upp på båge. Bilder på denna spektakulära händelse kommer i nästa inlägg.

Konstigt ljus i vardagsrummet och den fina amaryllisen igen. Den ser jättefin och ståtlig ut från utsidan också!


Skänken i vardagsrummet har alltid stått i ett mörkt hörn. Nu ställde jag dit en lampa och vips blev det mycket mysigare med en gång!

Finns en del pynt kvar att ta bort men det får bli en annan dag.
Längtar SÅ efter hus. Tänk vad härligt att få inreda och göra iordning!

2 kommentarer:

Jane sa...

Åååh vad du har det fint hemma :)

Essi sa...

Vilka fina prylar du har hemma, sugen på att börja kolla in varje vrå snart!!!