torsdag 6 januari 2011

Jag är fortfarande inne i någon form av bloggsvacka som ni märker. Orden kommer liksom inte till mig. Men en liten uppdatering ska ni få ändå.

Igår var vi i stan för J:s familjs årliga fototävling.
Det är oerhört allvarligt och prestigefyllt. Skämt åsido. Nästan alla i familjen fotograferar - och är duktiga på det. Det står en massa datorer uppställda med olika foton och så går alla runt och ger poäng från 1-5. Sedan sammanställs alltihop och man går igenom vinnare i de olika kategorierna, samt utser Årets Bild (den bild som fått mest antal röster totalt) och Årets Fotograf där alla sammantagna poäng i de olika kategorierna räknas samman hos varje deltagare och ger en vinnare.

Det är en jättetrevlig tillställning och vi var faktiskt där allihop utom J:s syrra S som bor i Götet, huset var alltså fyllt med ca 18-20 st? Han har ju en stor och härlig familj, J!
Vi hade knytkalas och alla bidrog med någonting så det serverades allt från tacos, till soyamarinerade revbensspjäll, vegetarisk pilaff, pastasallad (vårt bidrag), kycklingpaj, spenatpaj med feta och soltorkad tomat osv osv. Det var hur mycket gott som helst!

J kammade hem den tyngsta titeln som Årets Fotograf. Detta trots ett dåligt fotoår enligt honom själv. Jag är så stolt över honom så!
Årets bild togs av J:s ena syrras sambo och föreställde en ekorre och ett äpple. Jättefin bild.

Efter tävlingen och frossandet droppade folk så smått av och jag avslutade kvällen hos Jennie som hade tjejkväll hemma hos sig. Alla mina ♥ var där. Satt och snackade och drack några glas rött. Det var hur mysigt som helst. Önskar så att vi sågs oftare.

0 kommentarer: