lördag 1 januari 2011

Januari:

♥ Började äta medicin igen efter en tids uppehåll.
♥ Jobbade/Pluggade.
♥ Jennie kom hem från Indien!
♥ Hade vinkväll med Lina och Jennie.
♥ Tog tag i träningen.
♥ Längtade efter att bli gravid.

Februari:

♥ Jobbade/Pluggade.
♥ Tränade.
♥ Hade ljusparty hemma hos mig.
♥ Var på tjejkvällar x flera.
♥ Farfar dog. :´(
♥ Längtade efter att bli gravid.

Mars:

♥ Jobbade/Pluggade.
♥ Tränade.
♥ Åkte till Göteborg med Jennie till The Studio och var modell för en dag.
♥ Började min sjukhuspraktik på MAVA (medicinsk akutvårdsavdelning), där jag lärde mig massor!
♥ Flyttade till syrran tillfälligt i stan under en del av min praktiktid.
♥ Var ute med Annika och åt mat och var på bio.
♥ Var på Alfies och åt med mina arbetskamrater.
♥ Längtade efter att bli gravid.

April:

♥ Firade min fyraårsdag tillsammans med J - var ute och käkade mat.
♥ Pluggade/Jobbade/Praktiserade.
♥ Var på lägenhetesvisning i stan.
♥ Blev klar med min utbildning och allt slit lönade sig i form av högsta betyg i alla kurser.
♥ Var ute och åt med mamma, pappa och syrran och firade att jag var färdig undersköterska samt att syrran var gravid.
♥ Längtade efter att bli gravid.

Maj:

♥ Jobbade.
♥ Tränade.
♥ Var på Café August och firade några arbetskamrater som fyllt år.
♥ Hade tjejkväll med brudarna - Rockin´Friday på Tempel.
♥ Vårruset tillsammans med arbetskamraterna, trots min hemska förkylning.
♥ Var på middag och premiären av Sex & The City-filmen med brudarna.
♥ Åkte till Ullared med Annika.
♥ Fyllde 28 och hade två kalas.
♥ Längtade efter att bli gravid.

Juni:

♥ Jobbade.
♥ Hade picknick med Annika.
♥ Gjorde ultraljud på hjärtat.
♥ Firade min födelsedag med grillmys på Sandgrundsudden tillsammans med brudarna.
♥ Var på grillkväll hos en arbetskamrat.
♥ Fick reda på att jag blivit tvååring och fick en fast tjänst i kommunen.
♥ Åt midsommarlunch med Annika.
♥ Längtade efter att bli gravid.

Juli:

♥ Jobbade.
♥ Var på Höglunda gård med J och plockade litervis med jordgubbar,
♥ Hade jordgubbs frossa med Jennie och Annika.
♥ Längtade efter att bli gravid.

Augusti:

♥ Jobbade.
♥ Blev gräsänka på veckorna då J började jobba i Örebro.
♥ Världens sötaste Nalah föddes.
♥ Var till Ullared med mamma och syrran.
♥ J fyllde år. Kalas och grillkväll med svärföräldrarna.
♥ Åkte båtbuss med brudarna och var på Mariebergsskogen och åt Terassenglass.
♥ Började jobba på ett nytt ställe.
♥ Längtade efter att bli gravid.

September:

♥ Jobbbade.
♥ Började på ännu ett nytt ställe.
♥ Kom äntligen fram till gynmottagningen och fick en tid till fertilitetsmottagningen.
♥ Pappa fyllde 50!
♥ Fick förkylningen from hell som höll i sig hur länge som helst.
♥ Längtade efter att bli gravid.

Oktober:

♥ Började jobba på ett tredje ställe.
♥ Jag och syrran bjöd ut pappa på Valfrids för att fira hans 50-årsdag.
♥ Var på första besöket på fertilitetsmottagningen.
♥ Var på 30-årsfest.
♥ Fick ett långtidsvikariat på stället jag börjat på tidigare under månaden.
♥ Åkte till Örebro för att hälsa på J.
♥ Längtade efter att bli gravid.

November:

♥ Återbesök hos hormonläkaren - alla prover är bra.
♥ Morfar dog hastigt. :´(
♥ Världens mest underbare Leon föds - syrran blir mamma och jag blir moster.
♥ Längtade efter att bli gravid.

December:

♥ Jobbade.
♥ Var på föreläsning om demens - oerhört intressant.
♥ Ullared med mina kusiner.
♥ Begravning för morfar.
♥ Syrran fyllde 25.
♥ Åkte till Göteborg med J - julhandlade, var på julmarknaden på Liseberg, insöp atmosfären i Haga, försökte koppla bort alla tankar på bebis för en liten stund.
♥ Var på fertlilitetsmottagningen och undersökte mina äggledare - de var finfina!
♥ Fick Pergotime utskrivet med början i Januari 2011.
♥ Var ute och käkade med arbetskamraterna på "nya" jobbet.
♥ Hade uppesittarkväll med Marie, Leon och pappa.
♥ Tappade bort min förlovningsring. :´(
♥ Firade jul tillsammans med hela härliga släkten, sen till J:s härliga familj för att fortsätta firandet.
♥ Firade nyår hemma med J och en trerätters middag.
♥ Längtade efter att bli gravid.


Ja, det här sammanfattar mitt år ganska bra. Ni ser ju vad jag önskar mig allra mest inför 2011 - ett barn.

I övrigt hoppas jag att 2011 ska bli ett fantastiskt år, fullt med nya upplevelser och händelser. Kanske blir det året jag tar körkort. (Det måste det fan bli!) Kanske blir det året då jag får en riktig tjänst att gå på? Kanske blir det året vi köper hus? Troligtvis inte, men drömma kan man ju alltid. Men jag tror och hoppas att 2011 blir året då vi lyckas bli gravida. Jag är beredd och spänd av förväntan över vad detta år har i beredskap för oss.

Jag hoppas på ett jävligt bra 2011.

2 kommentarer:

K sa...

1) Vad urtrist med ringen!!! :( Lider med dig, usch vad tråkigt.

2) Klart ni blir gravida i år! <3 Jag tror ni till och med får BEBIS! En liten elva.

3) Du var supersöt och fin på nyår och inte ALLS tjock. Så det så.

4) Jag har en idé om när vi kan ses, om du inte tröttnat på min konstanta frånvaro. :(

5) Stor KRAM och gott nytt år!!

fröken solstråle sa...

Jag hoppas med dig!!!! Nu jädrar blir detta ett kanonår!!!
Kram