lördag 29 januari 2011

Fick frågan om hur det gått med min borttappade förlovningsring. Jotack, den är fortfarande borta med vinden. Men jag beställde ju en ny och i tisdags när jag var i stan hämtade jag ut den. Precis likadan som den förra, med samma gravyr. Bara mycket blankare och finare! Tydligen hade de roderat (?) den med vitt guld så att den ska bli mer slittålig också. Tack för det! Och så blev jag endel pengar fattigare förstås. (Nu är det en silverring så helt ruinerad blev jag inte, men ändå en tråkig utgift att lägga pengar på.)

Men nu sitter den där den ska igen, alltså på mitt finger och jag slipper känna mig naken. (Inte precis just NU. Den ligger i badrumsskåpet eftersom jag har jobbhelg och inte får bära smycken på händer och underarmar på jobbet. Men annars.)





1 kommentarer:

Du fattas mig sa...

Men vad fin den är! Har du tittat i... (eller det kanske jag inte ska säga nu när du köpt en ny.) Men en kollega till mig hade tappat bort hans förlovningsring. Den var borta i 6mån. Men så en dag så lyfte han på madrasserna i sängen och fastklämd i en planka satt hans ring... Han har tappat/tagit av sig den i sängen och den hade alltså åkt ner mellan madrass och sängstomme och satt sig fast...