tisdag 16 augusti 2011

Efter att ha haft semester i tre veckor känns det i kroppen att vara tillbaka på jobbet. Idag har jag haft skitont i ljumskarna, eller på insidan av låren högt upp mot ljumskarna. Undrar om det kan vara någon form av foglossning eller liknande som är på gång? Jag vaggar som en jäkla anka när jag går just för tillfället.

Nu har jag berättat för chefen att jag är gravid, och även för några arbetskamrater så ryktet börjar sakta men säkert att sprida sig. Egentligen hade jag gärna väntat tills efter ultraljudet då man förhoppningsvis får veta att allt ser bra ut, men det börjar bli svårt att dölja magen i omklädningsrummet.

När arbetsdagen började närma sig sitt slut kände jag att huvudvärken började komma smygandes. Därför gick jag direkt in på soffan och la mig och sov i en timme när jag kom hem, och det verkar ha hjälpt för nu känns det inget. Imorgon ska jag ringa min barnmorska. Hoppas att hon inte har semester fortfarande!

2 kommentarer:

Essi sa...

Kämpa på vännen, de är så härligt att få följa din resa här på bloggen. Magen är oxå så söt nu redan!! Kram /Essi

Trivsamma förändringar sa...

Vilken barnmorska går du hos?

Kram Maria