söndag 7 augusti 2011

Varje gång jag kommer till Grebbestad är det som om lugnet infinner sig och jag känner inte att jag måste göra något hela tiden. Första delen av semestern har varit jätterolig men det har varit ett ständigt kringfarande för att inte missa något. Men Grebbestad är mer min plats för att tanka energi och ta igen mig och ladda batterierna. Och det är ju egentligen det semester går ut på. Jag älskar att komma ner dit. Västkusten är grym på sommaren.

Jag älskar doften av hav och tång och saltvatten och att gå omkring nere på bryggan och titta på folk. Jag älskar solens strålar och att ligga nere vid havet och sola när det är fint väder, och jag älskar att ligga inne i husvagnen och lyssna på regnet när det är dåligt väder och jag älskar att spela yatzy, sällskapsspel eller kort i skenet av levande ljus på kvällarna när mörkret lagt sig. Denna gång var det extra mysigt att komma dit eftersom mamma, syrran och Leon var där också.

Förutom att softa, läsa böcker, spela spel, bada och bara umgåtts har vi även:



Kollat på hällristningarna i Tanum.



Njutit av det vackra vädret nere på stranden. (Och BADAT för första gången på typ 3 år i svenska vatten. 21 grader var det i havet.)



Myst med finaste lilla L.



Ätit...



Ätit lite till.



Haft mysfrukostar.



Och ätit ännu mer.




Spelat minigolf... J vann såklart.



Och en massa annat förstås. Good times, good times!


Nu återstår en vecka av min semester och jag tänkte försöka hinna träffa lite folk innan det är dags att bege sig mot kolgruvan igen.

3 kommentarer:

Marie sa...

Jo just dom flaskorna är faktiskt bara sen under semestern *s*

Nu ska jag försöka dra ner på det igen. Både drickan och godiset. Fast det lär inte gå den här gången heller.

MrsLi sa...

Åh Grebbestad, visste inte att du hade anknytning dit. På vilket sätt?
Jag kommer ifrån Strömstad, som ligger 3.5 mil norr om Grebbestad.

Jag saknar havet, saltdoften, tången och krabborna jättemycket också. Bor i Malmö nu, men det blir alltid en tur hem till Västkusten om sommaren.

Ta hand om dig och ha en fortsatt mysig semester ♥

Milla sa...

MrsLi: Har ingen direkt anknytning dit, förutom att jag varit där många, många somrar på semester när jag varit yngre. Och mamma och hennes nuvarande karl har husvagn som står året runt på en camping därnere så det blir att man åker ner minst en gång under sommaren. :)Kul att du kommer från Strömstad! Malmö? Ah. Jag bodde i Lund i typ ett år. Mysigt där men alldeles för långt hemifrån. :)