onsdag 31 augusti 2011

Idag är det dags för terminens första zumbapass efter sommaruppehållet. Det ska bli intressant att se hur det kommer kännas nu när magen är lite större. Senast jag körde var ju för typ två månader sen. Jag kände mig lite smidigare då om man säger så. Och nu blir jag andfådd för minsta lilla ansträngning. Helt sjukt. Jag är liksom inte i åttonde månaden, men flåsar och pustar och stånkar gör jag redan, bara på den lilla cykelturen mellan jobbet och hemmet. Hur ska detta sluta?

Är besviken för att de lagt zumban och vattengympan på samma dag. Det är de två pass som jag tänkt gå på och så råkar de vara på samma dag. Och dessvärre inte direkt efter varandra så man skulle kunna gå på båda heller. Kanske får köra varannan gång. Sen får vi se hur zumban känns lite längre fram. Kanske känns den för ansträngande så jag måste köra vattengympa istället? Det är ju superbra träning för gravida, säger de som vet.
Känner av fogarna litegrann redan nu efter en arbetsdag, så jag hoppas träningen inte gör det värre.

Nu ska jag slänga i en tvätt i maskinen!

0 kommentarer: