onsdag 16 mars 2011

Vaknade 04.30 inatt av att jag var sjösvett. Sen började jag frysa. Kände även att jag var yr, men tänkte inte mer på det. Jag är ju yr emellanåt. Somnade inte om något mer, men låg och halvslumrade fram till klockan ringde. När jag gick upp kände jag mig inge vidare. Yr och illamående, men det var hanterbart.

Gjorde mig iordning och gick till jobbet. Det var väldigt skönt med frisk luft! Kändes okej på vägen dit. Men sen när jag varit på jobbet i fem-tio minuter, blev det värre. Kommer knappt ihåg att jag gjorde iordning frukosten. När jag skulle duka mådde jag så jävla dåligt att det kändes som jag skulle svimma. Jag orkade ställa fram en kopp och ett glas och sen fick jag ta mig ett glas vatten och sätta mig ner och titta rakt fram. Så fort jag rörde mig mådde jag skitilla och var jättejätteyr.

Kände mig likblek i fejset och lite skakig. Minuterna segade sig fram. Jag väntade på att mina arbetskamrater skulle anlända, de började inte förrän 7.30, och jag började 06.45. Bad en stilla bön om att ingen av patienterna skulle larma, för jag hade fan inte orkat gå dit och hjälpt dom. Till slut kom en av mina arbetskamrater äntligen. Hon tittade på mig och sa: Hej, Milla. Men hur mår du egentligen? Du är jätteblek. Pep fram att jag mådde skitdåligt och måste gå hem. Kändes såklart jättedumt, man vill ju inte sätta sina arbetskamrater i skiten liksom, men vad skulle jag göra? Höll på att kräkas så fort jag rörde på huvudet. Hon insisterade på att jag skulle ringa J så han fick komma och möta mig eftersom jag var så konstig, sen gick jag på darrande ben och bytte om igen.

Hinken åkte fram bredvid sängen och jag somnade efter en stund och sov i nästan fyra timmar! När jag vaknade kände jag mig något bättre, men fortfarande lite yr. Jag har inte kräkts något. Undrar om det var det som började redan igår? Jag hade en djävulsk huvudvärk nästan hela dagen då.

Nu känner jag mig rätt okej. Inte bra, men okej. Jag har fortfarande lite ont i skallen. Har ringt till jobbet och sagt att jag kommer imorgon iallafall så får vi väl se hur det går. Har inte gjort många knop här hemma idag, packat lite traderauktioner bara. Känns som om min kropp behöver vila. Blir fortfarande yr när jag grejar för mycket med något.

Återkommer kanske senare med en bild på mina fynd från Myrorna igår.

1 kommentarer:

Marie sa...

Det lät inte alls bra det där, tur att du mår något bättre nu då i alla fall :-)