onsdag 23 mars 2011

Nej, jag har inte skrivit något på hela dagen. Gissa vad det har berott på? Jo, det ska jag tala om för er. Det beror på att jag HAR MÅTT SÅ JÄVLA DÅLIGT att jag inte orkat göra ett skit! Jag åkte aldrig till stan efter jobbet. Flexade hem en halvtimme tidigare istället och sen skjutsade mamma mig till banken där jag växlade pengar. Sen följde hon med hem en sväng och när hon åkte ramlade jag i säng och sov i över 2 h. Jävla, jävla huvud. Har haft ont/ varit tung i skallen och nacken hela dagen idag också och mått lite illa och saknat matlust. Och som vanligt hjälper inte Panodil.

Och jag KAN INTE VARA DÅLIG NU. Jag kan bara inte det. Vet ni varför? Jo, för att jag ska åka till Bryssel imorgon. Jovisst serrni. Bryssel. En weekend med Lina. En resa som jag sett fram emot i flera, flera veckor. Och nu mår jag såhär... Så förbannat dålig tajming. Jag är rädd för att jag inte kommer orka göra ett skit därborta och bara ligga på hotellet och förstöra resan för Lina. För som det är nu så orkar jag inte göra ett skit. Jag orkar inte greja hemma, jag orkar knappt äta, jag orkar bara sova, men inte ens sömnen gör att jag kan sova bort det onda och jobbiga och inte mår jag bättre efteråt heller.

Jag har inte ens orkat packa förrän idag. Jag som är Miss Planering herself och gärna packar långt i förväg annars. Jag slängde typ ner lite kläder i en väska förut och hoppas på att det blir bra. Jag orkar inte engagera mig i något förutom att sova. Så det ska bli jävligt intressant att se hur detta kommer bli. Jag är sur, grinig, förbannad, bitter. För jag vill inte må såhär.

Och vad hade jag tänkt göra i Bryssel då, undrar ni kanske?



Jo, jag ska äta belgisk choklad. Massor!




Och dricka belgiskt öl. (Förmodligen inte så mycket som jag planerat innan, eftersom jag mår som jag gör.)


Jag ska kolla på den kissande pojken.


Och kanske vara kulturell och kolla på Bryssels "triumfbåge."

Och EU-parlamentet får man väl gå förbi och heja på.

Kanske svänger vi även förbi denna atom och kollar in den.


Och framförallt hade jag tänkt att bara komma bort lite, njuta av våren (det är runt 14 grader där), och kanske släppa tankarna på jobb, barnlöshet, hets, alla måsten och bara vara. Äta god mat, umgås med Lina och bara njuta. Hur det blir med den saken nu när jag inte är kry, vettefan. Jag kanske blir liggande på hotellet fram tills det är dags att åka hem igen på söndag. Det skulle fan inte förvåna mig.

3 kommentarer:

Marie sa...

Jag ska hålla tummen för att du kommer mä bättre så du kan njuta av resan.
Kram

fröken solstråle sa...

Käraste du!!!!jag önskar dig en fantastisk weekend och håller tummarna att du är piggare redan när du vaknar imorn !!! Se till att njuta och ta vara på den lugna och avkopplande tiden!!

Kramar

Therese sa...

Kanske är det spänningshuvudvärk? Jag känner igen det där med huvudvärk som sitter som ett band runt huvudet, det är inte roligt nånstans! Har du testat avspänning?
Håller tummarna för att ni ska få en trevlig resa och att du snart mår bättre! Kram