fredag 4 mars 2011

Befinner mig i skrivande stund i soffläge. Ska försöka sova en sväng. Klarade av även denna dag på jobbet, men fan vad tungt det har varit. Har gått på värktabletter och snorat mig igenom dagen. Flexade faktiskt hem en halvtimme tidigare. Igår när jag la mig hade jag 38 i feber, vilket är nästintill en nära-döden-upplevelse för en lågtempare som mig. (Har typ 36,2 i normaltemp) Har haft feberdrömmar inatt dessutom. Huga.

Ja, igår var det inte mycket med mig. Frös/svettades/frös/svettades, men mest frös jag så jag skakade. När klockan var 21.15 stod jag inte ut längre utan gick och la mig. Det är skrattretande tidigt för mig som i vanliga fall inte brukar lägga mig förrän någon gång mellan 23-00, även på jobbdagar. Men jag orkade verkligen inte sitta uppe längre. Hade så ont i kroppen också, som man kan få vid feber. Löste lite korsord med J innan jag släckte lampan, och sen tog det inte många minuter innan jag somnade.

Var in på Apoteket på vägen hem igår och laddade upp med ny nässpray och Panodil så jag hoppas jag ska klara mig på det i helgen. På nässprayen står det att man ska ta högst 2-3 gånger/dag. Jo, tjenare. Jag tar i runda slängar en rejäl spraydusch varannan timme. Och gör jag inte det får jag ju fan ingen luft!

Har lite ångest för att veckostädningen inte blivit av denna veckan, men jag orkar verkligen inte. Jag gör inte det. Imorgon ska jag dock försöka tvätta undan lite kläder. Alltid något. Och så skitigt är det faktiskt inte. Jag har försökt hålla efter ganska mycket.
J ska få gå och handla lite inför helgen sen. Jag hade med mig plånkan för att göra det direkt efter jobbet, men benen var blytunga på mig så jag gick direkt hem istället. Tog en temp för en stund sedan och nu hade febern gått ned lite.

Ska verkligen bara vara hemma och göra ingenting och försöka kurera mig under helgen. Måste vara fit for fight tills på måndag när en femdagars-vecka på jobbet väntar.



Högst 2-3 gånger om dagen? Tillåt mig skratta. HAHAHAHAHAHA.

3 kommentarer:

Therese sa...

Krya på dig! Kram

Jane sa...

Hoppas att du mår bättre snart :) Känner mig inte heller fit for fight.. men men. Bara att kämpa på! Man har ju inte direkt råd att vara hemma med våra usla löner.. Kram på dig! :)

Malla sa...

Strunt i städningen den finns garanterat kvar å väntar på dig ;)
bli du frisk istället :)

Kram!