tisdag 5 juli 2011

Idag vaknade jag med ett leende på läpparna. :)
Jag har varit så djärv att jag skaffat en Baby Ticker och lagt in här på bloggen. (Eller ja, J har gjort det åt mig eftersom jag liksom är oteknisk.se) Nu måste jag tro på att vi verkligen ska bli föräldrar. Fortfarande kan vad som helst hända, men jag försöker att inte tänka på det just nu.

All längtan och väntan har till slut resulterat i en minibebis som just nu ligger och jäser i magen. Efter 2 år och 3 månaders försökande, otaliga läkarbesök, provtagningar osv kom de fram till att vi båda är friska. Inga fel. Oförklarlig barnlöshet. Hormonstimulering med hjälp av Pergotime, och på andra försöket tog det sig. Till slut. Och i nuläget känns det som att det är precis den här bebisen som vi har väntat på. Den är så otroligt, otroligt välkommen och jag hoppas att den mår bra och växer som den ska nu tills det är dags att se dagens ljus i Januari.

2 kommentarer:

113 sa...

Då har vi försökt lika länge.

Ditt förr inlägg om bebisen fick mig att gråta. an är verkligen värd den lyckan efter så lång tid...

Trivsamma förändringar sa...

Klart du ska ha en baby-ticker! Man oroar sig för allt, men man får försöka att hålla sig lugn o tro på att det ska gå vägen! Tror inte kroppen mår bra om man går runt och är för orolig heller!

Kram Maria