lördag 16 juli 2011

Ja, jag VET att jag klagar på att det är så förbannat mycket att göra på jobbet men jag kan inte låta bli. Det är så jävla stressigt. Framförallt på helgen. Idag var vi tvungna att ringa ut extrapersonal strax innan elva för då gick det liksom inte längre. Undrar vad chefen kommer tycka om det när han kommer på måndag?

När jag stod och andades ut i omklädningsrummet och precis hade tagit av mig min arbetstunika nu vid 14.30 och skulle gå hem, ja, då går brandlarmet. Det var bara att springa ut tillbaka som en yr höna det. Vad det verkade så var det falskt alarm. Men jag kom inte ifrån jobbet förrän 20 minuter efter att jag egentligen skulle ha slutat och det tänker jag skriva upp. Jag är så jäkla trött på att jobba gratis åt kommunen.

Ärligt talat vet jag inte hur jag ska orka jobba de sista fyra dagarna innan semestern. Jobbet tar kål på mig känns det som och när jag kommit hem efter en arbetsdag orkar jag inte göra ett skit hemma. Och jag blir orolig för bebisen också eftersom jag hela tiden läser att man inte ska stressa och försöka undvika stress så mycket det går eftersom det påverkar negativt. Jo, tjena. Önskar jag kunde. Önskar jag hade åtta veckors semester istället för tre.

Nu har jag precis kommit ur duschen och vi ska åka in till svärföräldrarna i stan och grilla. Hoppas jag orkar hålla mig vaken för jag är så sinnessjukt sliten och trött just nu att jag bara vill grina.

4 kommentarer:

Sara sa...

heja dej Milla! blir alldeles tårögd nu när ja kikar in och läser ikapp :) är så glad för din skull, du är verkligen VÄRD detta! :) snart semester!!! KRAM!

Malin sa...

Var inte orolig för bebisen, det är ju skillnad på stress och stress.. Huvudsaken är att du kan varva ned när du kommer hem, eller hur? Hörde om brandlarmet, säkert någon av våra som lagat mat o glömt stänga spisen, hi hi.. kramiz

MrsLi sa...

Inget bra med stress för dig, men jag tror bebisen ändå har det bra där inne i magen. Det är ju begränsad stress, där du kan slappna av när du kommer hem, precis som Malin skriver.

Stor kram! ♥

Isa sa...

Vet vad du menar. Stress har en tendens att eskalera - ju mer stressad - desto mer ser man allt annat som stress. Du stressar nog över att du inte ska stressa för bebisen skull också. Stressar för att hinna koppla av. Det är inte bra. Se till att njuta av stunden i sig och inte låta avkopplingen innebära ett stressmoment. Låt det ta den tid det tar (även om det är svårt just på jobb). För att jag ska undvika stress planerar jag mycket och ser till att ha ordning och reda omkring mig. Försöker i alla fall. Hoppas du kan koppla av snart. Tänk på att du och bebisen går i första hand :-) Kram